A A+ A++

Po uzyskaniu decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej wykonawca będzie miał 19 miesięcy na wybudowanie odcinka S19 pomiędzy węzłami Krosno i Miejsce Piastowe. Inwestycja realizowana jest w systemie projektuj i buduj. Wykonawcą jest konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała dziś (8 lipca), że wykonawca złożył do wojewody podkarpackiego wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. – Na podstawie opracowanej dokumentacji technicznej – tłumaczy Joanna Rarus, rzecznik rzeszowskiego oddziału GDDKiA. Dodaje, że trwa końcowy etap projektowania, opracowywanie dokumentacji wykonawczej. – Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest wiosną przyszłego roku.

Realizacja inwestycji, której wartość wynosi 365 074 863,34 zł, zaplanowana została na lata 2021-2025, z czego 10 miesięcy to projektowanie, 7 miesięcy uzyskanie decyzji ZRID, a 19 miesięcy budowa. – Do tego należy także doliczyć trzy okresy zimowe, 12 miesięcy – tłumaczy Joanna Rarus.

W ramach zadania wybudowany zostanie nowy odcinek drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach, wraz z pasem awaryjnym. Powstaną dwa węzły drogowe: Krosno i Miejsce Piastowe.

Węzeł Krosno połączy drogę ekspresową S19 z drogą krajową nr 19 i drogą powiatową nr 1973R, natomiast węzeł Miejsce Piastowe stanowić będzie połączenie z drogą krajową nr 28 – informuje Joanna Rarus.

Zakres prac obejmie także budowę obiektów inżynierskich, w tym dziewięciu mostów, trzech wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej, czterech wiaduktów nad drogą ekspresową, trzech przejść dla zwierząt oraz trzech przepustów pod trasą główną.

W Widaczu droga ekspresowa poprowadzona zostanie wiaduktem nad linią kolejową nr 108 relacji Stróże – Krościenko.W celu realizacji zadań związanych z bieżącym utrzymaniem drogi, wybudowany zostanie Obwód Drogowy zlokalizowany w Miejscu Piastowym – dodaje Joanna Rarus.

Rzeczniczka rzeszowskiego oddziału GDDKiA tłumaczy, że dzięki budowie drogi ekspresowej S19 ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony z centrum miejscowości położonych wzdłuż istniejącej DK19. – Nowa trasa skróci także czas przejazdu na osi północ-południe i zwiększy bezpieczeństwo wszystkich użytkowników drogi. Wpłynie na poprawę ruchu zarówno lokalnego, jak i tranzytowego – mówi Joanna Rarus.

Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. W Polsce trasa ta będzie miała ponad 700 km długości i przebiegać będzie przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. W woj. podkarpackim będzie miała docelowo długość ok. 169 km. 

Stan realizacji S19 w woj. podkarpackim:

  • 81,8 km – oddane do ruchu (odcinki: Lasy Janowskie – Rzeszów Południe),     
  • 42,2 km – w realizacji (w budowie: Rzeszów Południe – Babica oraz w systemie Projektuj i buduj: Babica – Jawornik, Krosno – Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe – Dukla),    
  • 42,3 km – w przygotowaniu (na etapie przetargu: Jawornik – Lutcza, Lutcza – Domaradz, Domaradz – Krosno, Dukla – Barwinek i dobudowa drugiej jezdni Sokołów Małopolski Płn. – Jasionka). 

 

Autor: tom

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzystanek Białystok. I już jest zgoda na kolejne bloki przy ulicy Jurowieckiej
Następny artykułDobre dane z rynku pracy w USA. Zielone światło dla kolejnych podwyżek stóp proc.