W oczekiwaniu na nowego wykonawcę drogowcy zdradzają więcej planów. Część wylotów z bocznych ulic zatem faktycznie zniknie. Z jakiego powodu?
Maciej Hasik: Funkcjonujące dotąd rozwiązanie inżynieryjne były w ciągu tej drogi wdrażane pół wieku temu. Należało się spodziewać, że niektóre elementy organizacji ruchu muszą ulec zmianie. Część proponowanych przez projektantów wjazdów i wyjazdów została zakwestionowana przez zewnętrzny audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zamknięty docelowo, na stałe pozostanie zjazd w ul. Bór, wyjazd z ul. Rakowskiej w kierunku Katowic i wyjazd z ul. Okrzei w Aleje Wojska Polskiego.
Wiadomo że zniknie zjazd w ul. Bór, którym kierowcy skracali sobie dojazd do centrum. Docelowo znikną jeszcze dwa wyjazdy na DK91 w obrębie miasta. Pozostałe boczne połączenia z mniejszych ulic mają być zachowane, inaczej Częstochowie groziłby paraliż komunikacyjny:
Maciej Hasik: Mając na uwadze interes społeczny mieszkańców i komunikacyjny interes miasta udało się uzyskać odstępstwa i przywrócić docelowo relację Alei Wojska Polskiego z ul. Powstańców Śląskich, ul. Okrzei, wjazd z DK91, ul. Rakowską, wyjazd na DK91 – kierunek Warszawa i wjazd z DK91 od strony Katowic. W efekcie po zakończeniu przebudowy Alei Wojska Polskiego utrzymany będzie także wjazd w ul. Rakowską dla jadących DK91 od strony Warszawy i połączenie z ul. Sieroszewskiego. Będą umożliwiały komunikację z przyległymi z obu stron ulicami poprzecznymi
– wyliczał Maciej Hasik, rzecznik w MZD. To przed nami, wcześniej urzędnicy muszą podjąć decyzję co do dalszych losów przebudowy. Przypomnijmy al. Wojska Polskiego czeka na dalszą przebudowę i nowego wykonawcę prac.
Zobacz także:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS