GIGABYTE jest znany z przygotowywania nie tylko typowych monitorów o przekątnych 24, 27 czy 32 cali. Firma ma w swoim portfolio także znacznie większe propozycje jak 43-calowy AORUS FV43U (matryca VA) czy AORUS FO48U (OLED). Tym razem tajwański producent postanowił pójść jeszcze o krok dalej. Po 43-calowym oraz 48-calowym monitorze przyszedł czas na… 55 cali. Tym samym do oferty wchodzi urządzenie o nazwie GIGABYTE AORUS S55U.
GIGABYTE zaprezentował swój najnowszy “monitor” do gier. AORUS S55U, bo o nim mowa, korzysta z 55-calowej matrycy VA oraz systemu Android TV.
TOP 10 największych monitorów dla graczy – Dell Alienware 34 QD-OLED, GIGABYTE AORUS FO48U, Samsung Odyssey Neo G9…
Pod niektórymi względami monitorowi GIGABYTE AORUS S55U bliżej do typowego telewizora niż pełnoprawnego monitora. Nie znajdziemy tutaj klasycznego złącza DisplayPort, zamiast tego urządzenie wspiera… system Smart TV Android. Wracając do tematu złączy – znajdziemy tutaj łącznie cztery porty HDMI, z czego dwa to najnowsze wersje HDMI 2.1 (4K przy 120 Hz) z pełną przepustowością 48 Gbps oraz obsługą eARC. Dwa pozostałe to starszy standard HDMI 2.0 (4K przy 60 Hz). Rozdzielczość to 4K, a wykorzystana matryca to VA z podświetleniem typu Direct LED (132 strefy wygaszania) wraz z dodatkową warstwą Quantum Dot w celu poszerzenia szerokiej palety barw DCI-P3.
GIGABYTE S55U | GIGABYTE FO48U | |
Typ matrycy | VA + Quantum Dot | OLED |
Typ podświetlenia | Direct LED (132 strefy wygaszania) | OLED |
Przekątna ekranu | 55 cali | 47,5 cali |
Rozdzielczość ekranu | 3840 x 2160 pikseli | 3840 x 2160 pikseli |
Rozmiar plamki | 0.315 mm | 0.274 mm |
Kąty widzenia | 178°/178° | 178°/178° |
Częstotliwość odświeżania | 120 Hz (HDMI 2.1), 60 Hz (HDMI 2.0) | 120 Hz (DP 1.4, HDMI 2.1) |
Synchronizacja NVIDIA G-SYNC | Brak informacji | NVIDIA G-SYNC Compatible |
Synchronizacja AMD FreeSync | AMD FreeSync Premium | AMD FreeSync Premium Pro |
Zakrzywienie | – | – |
Głębia barw | 10-bit (1,07 mld odcieni barw) | 10-bit (1,07 mld odcieni barw) |
Czas reakcji matrycy | 2 ms GtG | 1 ms GtG |
Kontrast statyczny | 5000:1 | ∞:1 |
Typowa luminancja | 500 nitów | 150 nitów |
Maksymalna luminancja | 1500 nitów | 1000 nitów |
HDR | HDR10, Dolby Vision, HDR10+, HLG | HDR10, Dolby Vision |
Typ matrycy | Matowy ekran | Błyszczący ekran |
Pokrycie przestrzeni sRGB | 100% | 100% |
Pokrycie przestrzeni DCI-P3 | ~96% | ~99% |
Dostępne złącza cyfrowe | HDMI 2.1 (x2), HDMI 2.0 (x2) | DP 1.4, HDMI 2.1 (x2), USB-C |
Inne wyjścia wideo | – | – |
HUB USB | USB 3.2, USB 2.0 | USB 3.1 |
Głośniki | 10 W (x2) | 15 W (x2) |
Waga (z podstawą) | 25,3 kg | 15 kg |
Pivot | Nie | Nie |
Inne | Moduł bezprzewodowy WiFi 5 (802.11ac), Bluetooth, Ethernet | – |
Smart TV | Android TV | – |
Philips 34E1C5600HE – monitor biurowy o proporcjach 21:9. Panel VA, wbudowana kamera i odświeżanie 100 Hz
Typowa luminancja ekranu wynosi 500 nitów, jednak szczytowo może dobić do 1500 nitów, więc już mowa o całkiem konkretnej propozycji pod tym względem. Monitor GIGABYTE AORUS S55U oferuje także szerokie wsparcie dla HDR. Oprócz bazowej normy HDR10, sprzęt obsługuje także Dolby Vision, HDR10+ oraz telewizyjny HLG. Waga całej konstrukcji to 25,3 kilograma. Nie brakuje także możliwości powieszenia na ścianie (standard VESA 400 x 300). Cena ani dokładna data premiery rynkowej nie została jeszcze ujawniona. Pytanie jednak czy GIGABYTE AORUS S55U to jeszcze monitor (jak jest reklamowany), czy bardziej telewizor przygotowany z myślą o graczach?
Źródło: WCCFTech
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS