A A+ A++

Ioniq 6 został zaprojektowany jako streamliner, czyli pojazd z opływowym kształtem zapewniającym zmniejszony opór powietrza. Twórcy mieli inspirować się składami kolei dużych prędkości z lat 30. i 50. XX wieku oraz ich kosmicznie stylizowanymi następcami – pociągami typu bullet. Spoglądali także na samochody stworzone w ramach nurtu Streamline Moderne – powstał wtedy Chrysler Airflow, Tatra 603 czy Pontiac Streamliner. Efekt?

Ioniq 6 to dowód na to, że Ioniq 5 był zaledwie próbką możliwości stylistów koreańskiej marki. Oba samochody różnią się od siebie jak figury szachowe. Nowy sedan w kształcie coupe jest ekstremalnie aerodynamiczny – tę cechę odziedziczył po spektakularnym prototypie Prophecy z 2020 roku.

Ioniq 6 i Ioniq 5, nadwozia różnią się jak figury szachowe

Gładka forma karoserii nie jest jedynie pokazem fantazji designerów. Tu każdy element pełni ważną funkcję w osiągnięciu doskonałej aerodynamiki. Przecież jedną z największych przeszkód w walce o elektryczny zasięg podczas szybkiej jazdy jest opór powietrza. Na jego przezwyciężenie typowy samochód elektryczny poświęca niemal 2/3 energii.


Ioniq 6, czyli sedan w stylu coupe powstał na platformie, z której korzysta Ioniq 5

/

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSterczewski odpowie za swój “rajd”? Policja szykuje wniosek
Następny artykułGdańsk: Nowe miejsce dla osób w kryzysie bezdomności