A A+ A++

Artykuł sponsorowany

Sprzedajesz swoje produkty stacjonarnie i myślisz o przejściu ze swoim sklepem do przestrzeni wirtualnej? A może masz dopiero pomysł na e-sklep i chcesz go zrealizować? Nie wiesz jednak, od czego zacząć sprzedaż i z jakimi kosztami musisz liczyć się na początek. Sprawdź, co warto wiedzieć o zakładaniu e-sklepu.

Gdzie sprzedawać w sieci? Poznaj różne możliwości

Kiedy myślisz o sprzedaży przez internet, naturalne jest, że tym, co najbardziej cię pociąga, jest własny e-sklep. To bardzo dobry sposób na biznes w sieci i jeśli twoje produkty będą cieszyć się zainteresowaniem kupujących, a ty poświęcisz czas na promowanie własnej marki, z pewnością osiągniesz sukces.

Wiedz jednak, że poza prowadzeniem własnego sklepu, warto również zainteresować się tzw. marketplace’ami i to już od samego początku, kiedy tylko zdecydujesz się na sprzedaż w sieci. Dlaczego? Szybkie uruchomienie sprzedaży na Amazon, czy innej podobnej platformie sprzedażowej może przynieść ci natychmiastowe zyski, które dadzą ci zarobek, a jednocześnie możliwość budowania własnej marki w twoim e-sklepie. Marketplace’y docierają do ogromnej liczby klientów na całym świecie, co pozwala ci poszerzyć rynek zbytu z rodzimego na zagraniczny, często od razu w wielu krajach. Platformy zakupowe mają olbrzymie zaplecze marketingowe i logistyczne, często wykonają za ciebie część pracy, np. związanej z wysyłką. Poza tym są rozpoznawalne i cieszą się zaufaniem klientów, na które ty, rozpoczynając dopiero e-sprzedaż, musisz zapracować.

Własny sklep – jak go założyć?

Samo założenie sklepu internetowego w dzisiejszych czasach nie stanowi dużego wyzwania. Możesz pójść jedną z dwóch dróg: zlecić postawienie twojego sklepu specjalistom lub zrobić to samodzielnie. Jakie są zalety i wady każdego z rozwiązań? Jeśli zdecydujesz się na usługę doświadczonych ekspertów, na pewno otrzymasz profesjonalny sklep, który łatwo obsłużyć i który świetnie się prezentuje. Niestety, musisz za to zapłacić, zwykle od kilku tysięcy wzwyż, w zależności od twoich oczekiwań i wielkości sklepu.

Jeśli chcesz zaoszczędzić, musisz poświęcić swój czas. Stworzenie własnego sklepu pod względem technicznym nie jest obecnie skomplikowane. Większość narzędzi opiera się na metodzie “przeciągnij i upuść”, a wybór elementów graficznych jest ogromny. Na rynku znajdziesz naprawdę dobre narzędzia w stosunkowo niewysokiej cenie. Wystarczy, że zainteresujesz się tym tematem i zbierzesz w internecie informacje o oprogramowaniu. Jest ich w sieci naprawdę sporo.

Co jest potrzebne do postawienia sklepu internetowego?

Samo narzędzie do postawienia sklepu to nie wszystko. Poza nim niezbędna jest domena, czyli adres internetowy, pod którym umieścisz swój e-sklep. Warto poświęcić nieco czasu na wybór dobrej domeny. Najlepszą opcją byłby oczywiście krótki adres z nazwą twojego sklepu. Niestety, ponieważ aktywnych domen w sieci jest dziś miliony, a możliwość kombinacji nazwy i końcówki ograniczona, możesz spotkać się z sytuacją, że twój “najlepszy” adres będzie już zajęty. Wtedy najkorzystniejszym rozwiązaniem jest poszukanie innej wolnej domeny. Można to zrobić, np. wykorzystując niestandardowe końcówki. Zamiast .pl czy .com masz do dyspozycji wiele innych, takich jak .art, .diet, .tech, .email itp.

Poza domeną musisz wykupić usługę hostingową, czyli fizyczne miejsce na serwerze, gdzie umieścisz pliki swojego e-sklepu. Wybierając ofertę, zwróć uwagę na to, że będziesz potrzebować bardziej wydajnego hostingu niż w przypadku zwykłej strony www. Wiedz, że nawet jeśli na początku ruch w twoim sklepie będzie niewielki, to z czasem może się zwiększyć i będziesz potrzebować bardziej profesjonalnych rozwiązań. Na szczęście na ogół usługę hostingową można zmienić podczas trwania umowy na bardziej zaawansowaną.

Czy poradzę sobie z samodzielnym założeniem własnego e-sklepu?

Na tak postawione pytanie można odpowiedzieć krótko: TAK. Osobom, które nigdy nie zakładały strony internetowej, czy tym bardziej e-sklepu na początku może wydawać się to trudne. Jednak poświęcając trochę czasu i korzystając ze sprawdzonych narzędzi, z pewnością zdołasz przejść przez cały proces i postawić własny sklep.

Warto jednak wiedzieć, że założenie e-sklepu to dopiero początek drogi. Żeby sprzedawać skutecznie, zbudować własną markę i odnosić korzyści finansowe, trzeba w całe przedsięwzięcie włożyć sporo czasu i wysiłku.

Artykuł sponsorowany

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMatka miała cztery promile, a ojciec trzy. Policja: “Anonimowy telefon może ocalić dziecko”
Następny artykułJak zabrać się za odchudzanie?