A A+ A++

Czytelna etykieta stanowi podstawowy nośnik informacji o produkcie. Problemy z odczytem danych generują w przedsiębiorstwie dodatkowe koszty związane z nieplanowanymi przestojami linii technologicznych, reklamacjami, a nawet zwrotem towaru. Można tego uniknąć, stosując drukarki etykiet z weryfikatorem umożliwiającym błyskawiczną walidację jakości wydrukowanych informacji.

 

Drukarki etykiet z weryfikatorem kodów umożliwiają jednoczesny druk oraz walidację poprawności etykiety. W przypadku zweryfikowania błędu następuje automatyczny wydruk nowej etykiety, a cały proces odbywa się bez konieczności ingerencji operatora.

 

Drukarki etykiet ze zintegrowanym weryfikatorem kodów kreskowych 1D i 2D to rozwiązania, które najczęściej polecamy swoim klientom posiadającym wiele linii produkcyjnych zależnych od siebie, a drukowane etykiety na ich wyroby, są wykorzystywane na kolejnych stanowiskach produkcyjnych. Ma to na celu zminimalizować przestoje powstałe przez brak możliwości prawidłowego odczytu etykiety. Na przykład zintegrowane urządzenie Printronix T8000 ODV-2D wdrożone u producenta systemów i komponentów samochodowych wyeliminowało ryzyko związane z dostarczaniem produktów z nieczytelnym kodem kreskowym – mówi Arkadiusz Krużycki, product manager w zakresie urządzeń automatycznej identyfikacji w firmie Etisoft.

 

Oto 5 korzyści, które przynosi wdrożenie automatycznego rozwiązania do drukowania i weryfikacji etykiet z kodami kreskowymi.

 

  1. Pewność zgodności wydruku z zaprojektowaną etykietą

Weryfikator zintegrowany z drukarką etykiet waliduje poprawność danych na etapie drukowania kodu kreskowego. Jeśli otrzymywany obraz druku jest nieczytelny i odbiega od zaprojektowanego oryginału, etykieta zostaje oznaczona w sposób uniemożliwiający jej dalsze wykorzystanie, zaś urządzenie automatycznie drukuje nową etykietę. Daje to gwarancję, że na produkcie zostanie umieszczona etykieta sprawdzona pod kątem zgodności z zaprojektowanym oryginałem.

 

  1. Kompletne rozwiązanie do druku i błyskawicznej weryfikacji

Weryfikator kodów jest zintegrowany z drukarką etykiet. Nie ma konieczności stosowania dodatkowych akcesoriów czy oprogramowania. Kompletne rozwiązanie działa więc w sposób łatwy, szybki, a przede wszystkim skuteczny. Co więcej, urządzenie automatycznie drukuje i weryfikuje etykiety, nie wymagając przy tym ingerencji operatora.

 

  1. Gwarancja druku odpowiednich kodów kreskowych

Urządzenie do walidacji kodów kreskowych weryfikuje poprawność etykiety podczas druku. W ten sposób gwarantuje wydrukowanie odpowiedniego kodu kreskowego i eliminuje ryzyko umieszczenia na produkcie etykiety odbiegającej od oryginału. Dzięki temu producent zyskuje pewność, że etykieta będzie mogła zostać prawidłowo odczytana w kolejnych procesach.

 

  1. Brak nieplanowanych przestojów związanych z odczytem kodów kreskowych

Etykiety umieszczone na produktach są w procesach produkcyjnych i logistycznych wielokrotnie skanowane przez przeznaczone do tego celu urządzenia. Niepoprawna lub zniszczona etykieta powoduje przestoje linii technologicznych związane z problemami dotyczącymi odczytu danych umieszczonych na etykiecie. Weryfikacja poprawności kodów jeszcze na etapie druku sprawia, że informacje mogą być później szybko i bezproblemowo odczytywane. Ma to znaczący wpływ na płynność procesów, a w efekcie na wskaźniki wydajnościowe i jakościowe zakładu.

 

  1. Uniknięcie zbędnych kosztów związanych ze zwrotem towaru

Aplikacja etykiety niezgodnej z zaprojektowaną przez operatora może przynieść wiele negatywnych konsekwencji. Przykładem jest brak możliwości odczytu kodu kreskowego na dalszych etapach produkcyjnych i logistycznych. Wiąże się to z reklamacjami, karami umownymi od dostawcy, a nawet zwrotem całej partii towaru – wylicza ekspert z Etisoft.

Wykorzystanie drukarek etykiet z weryfikatorem pozwala wyeliminować ten problem. Na produktach zostają umieszczone wyłącznie sprawdzone i poprawne etykiety. Dzięki temu producent gwarantuje swoim odbiorcom właściwe wywiązanie się z umowy i dostarcza prawidłowo oznakowany produkt, co przekłada się na lepszą współpracę oraz budowanie wizerunku kontrahenta godnego zaufania.

 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMłody mężczyzna ukradł 8 butelek markowego alkoholu. Zatrzymali go policjanci
Następny artykułCzas wytężonej pracy, ale i relaksu. Radomiak Radom trenuje w Gniewinie