W jaki sposób rodzic może zweryfikować kwalifikacje kadry obozu i legalność jego organizacji? Jest co najmniej kilka dokumentów, które muszą być udostępnione do ich wglądu. Przede wszystkim forma wypoczynku musi być zgłoszona do Kuratorium Oświaty. Organizator powinien tam zawrzeć szereg informacji, takich jak: Ilość uczestników wraz z informacją o ich stanie (wiek, ewentualna niepełnosprawność), informacje o kadrze oraz spełnianiu wymagań dla pełnionych przez nią funkcji. Wymagane są również informacje nt. ramowego programu wypoczynku, uwzględniające rodzaj działań jakie będą realizowane, miejsce odbywania wypoczynku, w tym szkice lub plany obiektu, warunki higieniczno-sanitarne oraz kopię opinii właściwego miejscowego komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej potwierdzającej spełnienie przez teren lub obiekt wymagań ochrony przeciwpożarowej.
– Ponadto, każda osoba uznana za szeroko pojętą kadrę wypoczynku musi posiadać odpowiednie uprawnienia i dodatkowe dokumenty, które załącza się do wyżej opisanego zgłoszenia. Przede wszystkim osoby zajmujące się bezpośrednio dziećmi, czyli wychowawcy i kierownik wypoczynku, muszą posiadać odpowiednie uprawnienia i dodatkowe dokumenty. Kierownikiem wypoczynku może być osoba, która: nie była karana i poświadcza tę informację wyciągiem z Krajowego Rejestru Karnego, ukończyła 18 lat, posiada co najmniej średnie wykształcenie, posiada kurs kierownika wypoczynku oraz co najmniej trzyletnie doświadczenie w wykonywaniu zadań dydaktyczno-wychowawczych lub opiekuńczo wychowawczych uzyskanych w okresie ostatnich 15 lat. Wychowawca wypoczynku musi spełnić te same wymagania co kierownik, z wyjątkiem posiadania doświadczenia dydaktyczno-wychowawczego – mówi Andrzej Bączkowski, Główny specjalista ds. BHP W&W Consulting.
Natomiast pamiętać należy o kilku wyjątkach od wymagań ukończenia odpowiedniego kursu i doświadczenia – nie muszą ich po … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS