Iga Świątek (WTA 1.) notuje wspaniałą passę w tym sezonie w cyklu WTA. Polka jest liderką rankingu WTA od 4 kwietnia tego roku i może obecnie pochwalić się serią 35 wygranych meczów z rzędu. Dodatkowo Iga wygrała już sześć turniejów w 2022 roku (Doha, Indian Wells, Miami, Stuttgart, Rzym, Roland Garros). Teraz Świątek czeka rywalizacja w Wimbledonie, gdzie jej pierwszą rywalką będzie Chorwatka Jana Fett (WTA 254.).
Rekordowa wartość medialna Igi Świątek. Anna Lewandowska jest warta ponad trzy razy mniej
Magazyn “Forbes Women” opublikował ranking stu najcenniejszych kobiecych marek osobistych w 2022 roku. Niekwestionowaną liderką jest Iga Świątek, której wartość reklamowa została wyceniona na 713 milionów złotych. – Bardzo doceniam, że po raz drugi przyznano mi 1. miejsce w rankingu kobiecych marek osobistych. To dla mnie sygnał, że zauważalne są moje osiągnięcia sportowe, a co ważniejsze, że mogę dzięki nim mieć pozytywny wpływ na swoje otoczenie – mówiła Świątek tuż po wyróżnieniu.
– Wpływ na taki wynik mają oczywiście sukcesy sportowe, które przekładają się na olbrzymie zainteresowanie mediów jej sylwetką, ale sami kibice cenią przecież Igę za naturalność i zaangażowanie w sprawy społeczne – uważa Piotr Zieliński, autor rankingu “Forbesa”.
Dla porównania wartość medialna Igi Świątek w 2021 roku wynosiła o 319 milionów złotych mniej. Jak wyliczono wartość Igi Świątek? “Forbes” tłumaczy, że analizie poddano łącznie ponad 3,2 mln publikacji, a wartość medialna wszystkich badanych wzmianek osiągnęła poziom ponad 8,6 mld zł. Takie dane i wyliczenia mogą okazać się pomocne dla tenisistki przy negocjacjach związanych z kontraktami reklamowymi. Wartość medialna Igi Świątek jest ponad trzykrotnie większa od Małgorzaty Rozenek-Majdan czy Anny Lewandowskiej.
– Ekwiwalent reklamowy Igi już dawno przekroczył 100 milionów złotych. W badaniach wizerunkowych Iga jest najbardziej rozpoznawalnym sportowcem, obok Roberta Lewandowskiego – uważa Adam Pawlukiewicz z Pentagon Research, firmy badającej efektywność sponsoringu w sporcie w rozmowie z Money.pl. Obecnie Iga Świątek jest związana kontraktami z takimi firmami, jak Asics, PZU, Rolex czy Xiaomi.
Pięć najcenniejszych kobiecych marek osobistych według “Forbes Women”:
- Iga Świątek – 713 mln zł,
- Małgorzata Rozenek-Majdan – 207 mln zł,
- Anna Lewandowska – 206 mln zł,
- Maryla Rodowicz – 180 mln zł,
- Margaret – 154 mln zł.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS