A A+ A++

Iga Świątek (WTA 1.) notuje wspaniałą passę w tym sezonie w cyklu WTA. Polka jest liderką rankingu WTA od 4 kwietnia tego roku i może obecnie pochwalić się serią 35 wygranych meczów z rzędu. Dodatkowo Iga wygrała już sześć turniejów w 2022 roku (Doha, Indian Wells, Miami, Stuttgart, Rzym, Roland Garros). Teraz Świątek czeka rywalizacja w Wimbledonie, gdzie jej pierwszą rywalką będzie Chorwatka Jana Fett (WTA 254.).

Zobacz wideo
Agnieszka Radwańska patrzyła na kort obok, a tam Iga Świątek. “Poczwórna mobilizacja”

Rekordowa wartość medialna Igi Świątek. Anna Lewandowska jest warta ponad trzy razy mniej

Magazyn “Forbes Women” opublikował ranking stu najcenniejszych kobiecych marek osobistych w 2022 roku. Niekwestionowaną liderką jest Iga Świątek, której wartość reklamowa została wyceniona na 713 milionów złotych. – Bardzo doceniam, że po raz drugi przyznano mi 1. miejsce w rankingu kobiecych marek osobistych. To dla mnie sygnał, że zauważalne są moje osiągnięcia sportowe, a co ważniejsze, że mogę dzięki nim mieć pozytywny wpływ na swoje otoczenie – mówiła Świątek tuż po wyróżnieniu.

– Wpływ na taki wynik mają oczywiście sukcesy sportowe, które przekładają się na olbrzymie zainteresowanie mediów jej sylwetką, ale sami kibice cenią przecież Igę za naturalność i zaangażowanie w sprawy społeczne – uważa Piotr Zieliński, autor rankingu “Forbesa”.

Dla porównania wartość medialna Igi Świątek w 2021 roku wynosiła o 319 milionów złotych mniej. Jak wyliczono wartość Igi Świątek? “Forbes” tłumaczy, że analizie poddano łącznie ponad 3,2 mln publikacji, a wartość medialna wszystkich badanych wzmianek osiągnęła poziom ponad 8,6 mld zł. Takie dane i wyliczenia mogą okazać się pomocne dla tenisistki przy negocjacjach związanych z kontraktami reklamowymi. Wartość medialna Igi Świątek jest ponad trzykrotnie większa od Małgorzaty Rozenek-Majdan czy Anny Lewandowskiej.

– Ekwiwalent reklamowy Igi już dawno przekroczył 100 milionów złotych. W badaniach wizerunkowych Iga jest najbardziej rozpoznawalnym sportowcem, obok Roberta Lewandowskiego – uważa Adam Pawlukiewicz z Pentagon Research, firmy badającej efektywność sponsoringu w sporcie w rozmowie z Money.pl. Obecnie Iga Świątek jest związana kontraktami z takimi firmami, jak Asics, PZU, Rolex czy Xiaomi.

Pięć najcenniejszych kobiecych marek osobistych według “Forbes Women”:

  1. Iga Świątek – 713 mln zł,
  2. Małgorzata Rozenek-Majdan – 207 mln zł,
  3. Anna Lewandowska – 206 mln zł,
  4. Maryla Rodowicz – 180 mln zł,
  5. Margaret – 154 mln zł.
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZ 2. ligi do ekstraklasy. Michał Feliks nowym piłkarzem Radomiaka
Następny artykułOtwarci na świat