Ponad dwie trzecie Polaków jednorazowo wydaje na produkty na grilla od 50 do 150 zł – wynika z badania przekazanego PAP. Blisko 90 proc. respondentów robiących zakupy spożywcze na grilla szuka produktów w promocjach.
Z badania wynika, że najchętniej kupowanym przez Polaków produktem na grilla jest mięso, 83,6 proc. Polaków wskazało m.in. na karkówkę lub pierś z kurczaka. Niewiele mniej – 82,5 proc. wskazało na kiełbasę . Dla 73,6 proc. obowiązkowym dodatkiem do grilla jest także ketchup, a chleb dla 65,5 proc. respondentów. Na piwo wskazało 62,1 proc., a musztardę nieco ponad połowa – 54,5 proc. pytanych. Na produkty wegetariańskie i wegańskie wskazało 6,8 proc. Polaków.
Jak ocenia Marcin Lenkiewicz z Grupy Blix, Polacy zazwyczaj spożywają dużo mięsa, bo jest to kojarzone z dobrobytem. “Wprawdzie ostatnio sięgają po produkty wegetariańskie i wegańskie, jednak tego typu artykuły przeznaczone typowo na grilla, pojawiły się w sklepach relatywnie niedawno i dopiero stopniowo zwiększają swój udział na rynku” – zauważył. Dodał, że produkty wegetariańskie oraz ryby zdecydowanie rzadziej są kojarzone z grillem, zapewne jeszcze sporo czasu minie, zanim zyskają na popularności. Są też znacznie droższe i mniej dostępne niż kiełbasy czy karkówka.
Z badania wynika też, że w tym roku 89 proc. konsumentów zaopatrujących się w produkty na grilla szuka ich na promocjach. Tylko 3,4 proc. respondentów nie poszukuje obniżek, a dla 7,5 proc. pytanych ta kwestia nie ma dla nich żadnego znaczenia.
Według autorów badania w kontrolowaniu wydatków grillowych pomocna bywa lista zakupów. Ponad 70 proc. Polaków każdorazowo przed zakupem produktów na grilla przygotowuje taką listę, 28,8 proc. tego nie robi, a 1,1 proc. nie pamięta, czy to robi jakąkolwiek listę zakupów.
Jak wskazał Lenkiewicz, od początku roku w badaniach sondażowych o zakupach, da się zauważyć większą popularność korzystania z list zakupów – wzrost rdr. o 20 proc. “Polacy coraz lepiej kontrolują swoje wydatki, choć trochę do tego zostali zmuszeni przez obecną sytuację. Z listą zakupów na grilla, mogą też powstrzymywać się od nabywania zbędnych produktów, zwłaszcza jeśli dosyć często to robią” – ocenił ekspert.
Badanie zostało przeprowadzone w pierwszym tygodniu czerwca br. metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) przez UCE Research i Grupę BLIX na próbie 1269 dorosłych Polaków odpowiedzialnych w swoich domach za codzienne zakupy.
Źródło: PAP Autor: Longina Grzegórska-Szpyt
Fot.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS