“Apple znajduje się na samym szczycie opracowywanego przez firmę Kantar rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ za rok 2022 i jest na najlepszej drodze, żeby stać się pierwszą marką, która osiągnie próg biliona dolarów” – czytamy w komunikacie.
Wartość marki Apple została oszacowana przez Kantar na 947,1 mld dolarów; od ubiegłego roku wzrosła ona o 55 proc. W informacji wskazano, że drugie miejsce zajęła marka Google, której wartość zwiększyła się od 2021 r. o 79 proc. do poziomu 819,6 mld dolarów. Także dwa kolejne miejsca w rankingu zajmują amerykańscy giganci technologiczni: Amazon (blisko 705,7 mld dol., wzrost o 3 proc.) i Microsoft (611,5 mld dol., wzrost o 49 proc.).
W informacji Grupy Kantar wskazano, że w ubiegłym roku łączna wartość stu najcenniejszych marek świata wzrosła o 23 proc., osiągając poziom 8,7 bln dolarów.
“W roku 2022 swój ranking poprawiło 37 marek, a ponad trzy czwarte wartości całego rankingu wygenerowały firmy amerykańskie (…). Od poprzedniej edycji najszybciej rosły marki technologiczne i luksusowe – wzrost odpowiednio o 46 proc. i 45 proc.
Marki z sektora bankowości i motoryzacji również osiągnęły imponujące wyniki – wzrost o 34 proc. dla motoryzacji, a o 30 proc. w przypadku bankowości. Sektory te wyprzedziły branżę odzieżową (do góry o 20 proc.) i kosmetyczną (17 proc.).
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS