A A+ A++

Uczniowie z SOSW w Sokółce i Verkiu mokykla-daugiafunkcis centras w Wilnie realizują projekt „Perły Podlasia drogą do integracji” dofinansowany ze środków MEiN w ramach Polsko –Litewskiego Funduszu Wymiany Młodzieży. Łączna kwota dofinansowania to 18867,64 złotych.

Trzeciego dnia integrowaliśmy się i poznawaliśmy stolicę naszego województwa. Z samego rana powitała nas deszczowa pogoda, ale nie zmartwiło to zbytnio uczestników- przed nimi bowiem ciekawe naukowe poznawanie świata w EpiCentrum w Białymstoku. Zabawa z prądem od bezpiecznej strony, z magnesami, dział optyki oraz wodne łamigłówki oraz doświadczanie świata polisensorycznie sprawiły, że wspólne zajęcia jeszcze bardziej zjednoczyły uczniów polskich i litewskich.

Kolejnym punktem dnia było Uniwersyteckie Centrum Przyrodnicze, które powitało nas przestronnymi salami poświęcone tematycznie różnym działom przyrody. Na uczestników wymiany czekało mnóstwo ciekawostek z życia zwierząt, minerałów, skamieniałości, żywych i niespotykanych zwierząt terrarystycznych: legwan zielony, pyton, boa, gekony, karaczany. Pan przewodnik został „zaatakowany” mnóstwem pytań o te niezwykłe i niespotykane zwierzęta. Kolejna sala przedstawiła sekrety życia pszczół oraz budowę ich gniazda, ich zwyczaje, produkty związane z pszczołami. Następna sala ukazała beneficjentom wypchane zwierzęta zamieszkujące Podlasie. Obecny wśród nich wielki spreparowany łoś wzbudził wielką sensację. Każdy uczestnik ustawiał się do selfie z łosiem. Praca nad wspólnym rozwiązywaniem łamigłówek, spacery do celu i wzajemne wsparcie przy trudniejszych zadaniach pozwoliło uczestnikom jeszcze bardziej się poznać oraz poznać najciekawsze zakątki stolicy województwa włączone w elementy gry miejskiej o Białymstoku.

W drugiej części dnia powróciliśmy do naszego głównego tematu projektu, czyli do poznawania religii i wielokulturowości Podlasia. Tym razem swoje podwoje otworzył przed nami Meczet. Pani Przewodnik zapoznała uczniów z Islamem, wytłumaczyła, dlaczego półksiężyc jest jego charakterystycznym znakiem, opowiedziała o specyfice obrzędów muzułmańskich oraz innych ciekawych informacjach związanych z tym wyznaniem. Mogliśmy poznać smak pierekaczewnika, który bardzo często jest podawany w muzułmańskich domach a także obejrzeć różne typy nagrobków na pobliskim Mizarze.

Pod koniec dnia odbyły się warsztaty z wykorzystaniem długopisów 3D. Za pomocą filamentu beneficjenci wyczarowali piękne obrazki związane z poznawanymi przez nich miejscami i religiami. Po wspólnej kolacji wieczór wypełniły gry i układanki stolikowe. Dzięki temu uczestnicy mogli wymieniać się spostrzeżeniami na temat dotychczas poznanych miejsc, lepiej poznać siebie nawzajem oraz jeszcze bardziej otworzyć się na poznawanie i integrację z przedstawicielami kraju partnerskiego.

Zajęcia z wykorzystanie długopisów 3d poprowadziła p. Edyta Kondrat.Nad przebiegiem projektu czuwały panie koordynatorki p. Urszula Drewniak i p. Zuzanna Szarkowska-Czeczko.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZapisy na studia dla dzieci
Następny artykułPilanka druga w turnieju Golden Girl