A A+ A++

Maciej Wieczorek, z blisko 350 tys. subskrybentów i z niejednym filmem wyświetlonym prawie milion razy, jest liderem finfluencerów na YouTubie. W pierwszej trójce, jeżeli chodzi o wideo, są jeszcze Marcin Iwuć, który opowiada o finansach osobistych (prawie 170 tys. subskrybentów), i Cezary Głuch, znany w sieci jako Trader21, guru od inwestycji (ponad 130 tys.). Finfluencerzy nie zwalniają tempa i dynamicznie zwiększają zasięgi. Według zestawienia przygotowanego przez firmę Martis Consulting jeszcze jesienią 2021 roku mieli odpowiednio 298 tys., 141 tys. i 109 tys. wiernych widzów. Dzisiaj finansowy influencing w mediach społecznościowych to często skala wieloosobowej firmy z wielomilionowymi przychodami.

– Wydaje się, że jeszcze daleko jest do szczytu na tym rynku. Pokolenie Z i milenialsi mają coraz więcej pieniędzy i chcą je rozsądnie pomnażać. Przy tym coraz chętniej wybierają media rozproszone, wyspecjalizowane. Temu zjawisku pomogła pandemia, która sprawiła, że media społecznościowe zyskały na znaczeniu w przekazywaniu wartościowych informacji – mówi Dariusz Jarosz, prezes Martis Consulting.

Maciej Wieczorek największe przyspieszenie uzyskał podczas pandemii, gdy ludzie w obawie przed niepewną przyszłością masowo zaczęli interesować się inwestowaniem, oszczędzaniem oraz edukacją finansową.

– W czasach prosperity konsekwencje błędnych decyzji finansowych, takich jak np. nadmierne kredytowanie się, są bardzo opóźnione w czasie. Natomiast w czasach wysokiej inflacji i niepewności dużo bardziej zdajemy sobie sprawę z tego, że to, co zrobimy dziś, wpłynie drastycznie na to, jak będziemy żyć jutro i za tydzień – tłumaczy.

Polacy zawiedli się na tzw. doradcach inwestycyjnych, którzy często działali na usługach instytucji finansowych i wciskali klientom niekoniecznie odpowiednie dla nich produkty, byle z wysoką prowizją dla siebie. Instytucjonalne raporty są pełne teorii i sloganów, które często nijak się mają do praktyki. Tradycyjne media bywają zbyt ostrożne w dostarczaniu konkretnych wskazówek. Finfluencerzy – którzy najczęściej komunikują się via blog, YouTube, Twitter, Facebook, Instagram czy LinkedIn – dają to, czego ludzie szukają: przetestowane na własnej skórze praktyczne rozwiązania, dogłębny przegląd wszystkich ofert, kalkulatory, narzędzia analityczne. Mówią o własnych doświadczeniach, sukcesach i błędach, upubliczniają swoje prywatne portfele oszczędnościowe i inwestycyjne. Dają konkretne rozwiązania, ale i uczą, jak samemu dochodzić do najlepszych dla siebie wyborów. Choć rzadko który jest z wykształcenia finansistą, budzą zaufanie – tym bardziej że budują je wiele lat, a stracić mogą w sekundę. Finfluencer bierze pełną odpowiedzialność za przekaz, ma nazwisko i ma twarz.

Ranking finfluencerów

1. Michał Szafrański Jak Oszczędzać Pieniądze
2. Maciej Samcik Subiektywnie o finansach
3. Rafał Zaorski Tradingjam
4. Tomasz Jaroszek Doradca.tv
5. Marcin Iwuć Finanse Bardzo Osobiste
6. Paweł Binkowski Bitcoin.pl/Krypto Raport
7. Albert Rokicki … czytaj dalej
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHaptology. Innowacja wyczuwana przez skórę
Następny artykułJak kończy się hossa i zaczyna bessa