– Życie na własnych zasadach, bez obaw i w pełnej wolności, jest kwintesencją kobiecej siły, która od lat bije w sercu Answear. By odnaleźć jej pełnię, musimy uświadomić sobie, co naprawdę oznacza dla nas to pojęcie oraz jakie stawia przed nami wyzwania. Badanie pozwoliło nam bliżej przyjrzeć się tej kwestii – mówi Joanna Kosman, kierownik marketingu Answear.com, pierwszego polskiego internetowego sklepu multibrandowego, oferującego szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 400 światowych marek.
Wyniki raportu „Życie na własnych zasadach”, który powstał na podstawie badania przeprowadzonego przez Havas Media na zlecenie Answear.com, pokazują, że zdefiniowanie życia na własnych zasadach okazało się bardzo trudne. Co piąta ankietowana Polka – w badaniu wzięły udział kobiety w wieku od 18 do 65 lat – wskazała na kierowanie się własnym systemem wartości (19 proc.). Co dziesiąta uznała, że życie na własnych zasadach oznacza realizację swoich celów (10 proc.). Nieco mniejsza grupa kobiet uznała, że na pierwszym miejscu są samodzielność i możliwość decydowania za siebie (8 proc.). Wśród mniej popularnych odpowiedzi znalazły się takie określenia jak niepoddawanie się przymusowi (5 proc.), życie według określonych zasad moralnych (3 proc.) czy po prostu bycie sobą (3 proc.).
Polka a zadowolenie z życia
Dobra praca, udany związek i pozytywne myślenie – to główne czynniki, które sprawiły, że blisko 65 proc. ankietowanych Polek deklaruje zadowolenie ze swojego życia. Jednak tylko co trzecia kobieta wskazuje, że może żyć na własnych zasadach. Niestety, wciąż żyjemy w systemie patriarchalnych przekonań i stereotypowych ról, które społeczeństwo nadaje kobietom. Wciąż wiele z nas zmaga się z nierównością, szklanym sufitem, brakiem akceptacji, pouczaniem czy zależnością od innych. Wciąż jeszcze wiele z nas stara się wpisywać w schematy, jakie są nam narzucone.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS