Z danych firmy Sagra Technology wynika, że największymi przegranymi zakazu handlu są bez wątpienia hipermarkety. W 2018 r. liczba hipermarketów zmalała o 1 proc., w 2020 r. ubyło ich o kolejne 5 proc., natomiast w ciągu 2021 roku z mapy handlowej Polski zniknął co ósmy hipermarket (12 proc.). Nie bez znaczenia jest tu wycofanie się z naszego kraju jednej z największych sieci w tym segmencie, czyli Tesco Polska.
Ograniczenie możliwości robienia dużych zakupów w weekendy sprawiło, że konsumenci chętniej wybierali mniejsze sklepy. Niekoniecznie jednak mowa tu o prywatnych sklepach osiedlowych. W siłę rosły supermarkety, dyskonty oraz sklepy franczyzowe.
– W sytuacji zmiany zasad gry na rynku nie powinien dziwić fakt, że zmalała liczba największych sklepów. Co jednak interesujące, obserwujemy spadek udziału sklepów sieci lokalnych, na rzecz sklepów franczyzowych. Czyli lokalni przedsiębiorcy albo zamykają swoje sklepy i w ich miejsce wchodzi sieć, albo sami wchodzą do sieci franczyzowej. To model, który mogą po … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS