A A+ A++

Pan Maciej mieszka w Będzinie, ale często przyjeżdża do Katowic autobusem. Niedawno dowiedział się, że Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Katowicach przymierza się do remontu przystanku przy ul. Piotra Skargi. – Sensowność inwestycji nie ulega wątpliwości, ponieważ nawierzchnia jest nierówna i zbiera się tam woda, co powodowało ochlapywanie czekających pasażerów – mówi.

Zmartwiło go jednak, że – jak wynika z dokumentów przetargu – MZUiM chce tu zachować kamienną kostkę. Tymczasem opracowane przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię wytyczne, które dotyczą przystanków, odradzają takie rozwiązanie. „Nawierzchnie wykonane z kostki granitowej, pomimo że wyglądają ładnie, cechują się negatywnym wpływem na zużycie opon pojazdów komunikacji, powodują nieprzyjemne dla pasażerów oraz kierującego drgania, które także mają wpływ na elementy konstrukcyjne i wyposażenie pojazdu. Dodatkowo podczas opadów deszczu lub śniegu przyczyniają się do utraty przyczepności” – czytamy w dokumencie. Jazda po kostce jest też głośniejsza niż po gładkiej nawierzchni.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRadosław Kałużny ostro o graczach Wisły. “To skandal”
Następny artykułLiga Europy: Eintracht Frankfurt kontra Rangers w finale. O odzyskanie dawnej sławy