A A+ A++

W chłodne dni owiń się… logotypem gdyńskiego baru mlecznego! Do oferty sklepu „Pan tu nie stał” właśnie trafiły nowe szaliki z motywem znanym z elewacji odmienionego, chylońskiego baru „Smakosz”. To już kolejna odsłona współpracy tej marki z projektantami związanymi z gdyńskim Traffic Design.

Parafrazując znane powiedzenie, można by rzec, że niektórzy trafiają na salony, a dobre projekty trafiają na… szaliki. Tak stało się po raz kolejny w Gdyni, a konkretniej – w przypadku chylońskiego Baru Mlecznego „Smakosz”.

Na zimne dni – „Smakosz”

Coraz popularniejsza łódzka marka ubrań i akcesoriów „Pan tu nie stał” właśnie wprowadziła do sprzedaży nowy produkt oparty na motywie graficznym, który na co dzień obserwują mieszkańcy Gdyni. Konkretniej ci, którzy poruszają się w pobliżu lub korzystają z oferty wspomnianego wcześniej „mleczaka” o charakterystycznej nazwie „Smakosz”. To szalik z nowym logotypem baru, który przy okazji ubiegłorocznego Re:designu współfinansowanego ze środków miasta Gdyni zaprojektowała współpracująca z Traffic Design Eugenia Tynna.


Tak prezentuje się nowa wersja chylońskiego „Smakosza”, fot. Rafał Kołsut

Nie wiemy, czy szalik ogrzeje w zimne dni tak samo, jak serwowane na miejscu zupy czy mielony z ziemniakami, ale wiemy, że na pewno nada właścicielowi wyjątkowego stylu. Z opisu sprzedawcy dowiadujemy się, że ma ponad 2 metry długości i jest w stu procentach wykonany z bawełny. Co do produkcji – made in Poland.

Łódzko-gdyńska współpraca

Sama marka „Pan tu nie stał” to inicjatywa dwójki blogerów, Justyny Burzyńskiej i Maćka Lebiedowicza, którzy przy tworzeniu odzieży i akcesoriów inspirują się polskim wzornictwem i często czerpią z graficznych tradycji oraz estetyki PRL-u. Stąd zresztą wzięła się nazwa ich biznesu, który powstał w 2006 roku i od początku bazuje na silnie vintage’owych motywach. Główne założenie to lokalność, stąd wszystkie produkty szyte są w łódzkich zakładach lub w najbliższej okolicy.

Marka już pewien czas temu nawiązała współpracę z gdyńskimi projektantami ze stowarzyszenia Traffic Design, którzy udostępniają niektóre ze zrealizowanych przez siebie w miejskiej przestrzeni projektów.

Jeden z wcześniejszych szalików, które powstały we współpracy z gdyńskim Traffic Design, fot. mat. prasowe / Traffic Design
Jeden z wcześniejszych szalików, które powstały we współpracy z gdyńskim Traffic Design, fot. mat. prasowe / Traffic Design

Przypomnijmy, że dzięki temu już wcześniej w tym samym sklepie można było nabyć np. szalik nawiązujący do białej elewacji bloku przy ul. Lelewela na Grabówku, powstałego w wyniku jednego z Biennale Dizajnu i Sztuki Miejskiej napisu „Zażółć gęślą jaźń” (Oskar Zięta i Threedotstype) przy ul. Żeromskiego czy logotypu innego z kultowych gdyńskich barów mlecznych, „Słonecznego” (Syfon studio).

Łódzka marka współpracowała także z Muzeum Miasta Gdyni, tworząc produkty czerpiące z motywów wystawy poświęconej Radmorowi oraz wzorów Karola Śliwki.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł„1989. Jesień narodów” – spotkanie z autorami książki
Następny artykułBłoto, piłka i mnóstwo śmiechu. Błotna Liga Mistrzów już w czerwcu, ruszył nabór drużyn