A A+ A++

Od piątku (29 kwietnia) kierowcy mogą już jeździć odcinkiem drogi S19 Zdziary – Rudnik nad Sanem. Trasa ma tylko 8 km, ale łączy wybudowane wcześniej części trasy, dzięki czemu da się drogą S19 przejechać od Rzeszowa do Kraśnika.

Oddany do ruchu odcinek to ostatni element szlaku Via Carpatia pomiędzy granicą województw lubelskiego i podkarpackiego a Rzeszowem. Tym samym w woj. podkarpackim kierowcy mają już do dyspozycji prawie 82 kilometry trasy S19.

– Po dzisiejszym udostępnieniu do ruchu kolejnego odcinka drogi S19, kierowcy mają już do dyspozycji ponad 213 km trasy Via Carpatia na terenie Polski. W samym województwie podkarpackim to blisko 82 km. – powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. 
Kolejne 270 km Via Carpatii pozostaje w realizacji. 

Odcinek S19 Zdziary – Rudnik nad Sanem

Odcinek o długości 8,2 km rozpoczyna się za funkcjonującym już w części węzłem drogowym Zdziary. Po przekroczeniu starej DK19, trasa przebiega nowym śladem przez kompleks leśny, po wschodniej stronie dotychczasowej drogi krajowej. W rejonie miejscowości Spokojna, ekspresówka odchyla się na wschód i biegnie w kierunku linii kolejowej Stalowa Wola – Biłgoraj. 

W sąsiedztwie linii kolejowej planowany jest w przyszłości węzeł Zapacz na przecięciu z przebiegiem przyszłej drogi ekspresowej S74. Następnie trasa biegnie w kierunku południowo-zachodnim, równolegle do szerokotorowej linii kolejowej LK65. Przecina rzekę San, a następnie w okolicy miejscowości Nowa Wieś odsuwa się od pasa kolejowego w kierunku węzła Rudnik nad Sanem. 

Most na Sanie

Most na Sanie ma 392 metry długości i 30 metrów szerokości. Przęsło nurtowe wybudowane w technologii nawisowej jest pod względem długości trzecim w Polsce (1. most w Grudziądzu w ciągu A1 – przęsło o długości 180 m, 2. most na POW w Warszawie – przęsło o długości 180 m, 3. most przez rz. San w ciągu S19 – przęsło o długości 142 m).  

Obiekt składa się z dwóch rozdzielonych nitek. Na każdej z nich zlokalizowana jest jezdnia z trzema pasami ruchu po 3,50 m oraz oddzielonym od jezdni chodnikiem dla obsługi. Przy budowie mostu wykorzystano 2 tys. ton stali zbrojeniowej i ponad 13 tys. m3  betonu. Powierzchnia obu jezdni … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOLIMPIADA MŁODZIEŻY W BOKSIE
Następny artykułMichał Winiarski żegna się z Treflem