Więcej informacji o Polsce i świecie przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl.
Enter Air, największa linia czarterowa, porozumiała się w sprawie przeniesienia lotów do Katowic i Poznania: 100 operacji do Pyrzowic i blisko setki do Ławicy. Wciąż jednak przewoźnicy mają nadzieję na pozytywny finał negocjacji, dlatego ostateczne decyzje nie zapadły.
“Loty z Warszawy można przenieść na lotniska w Poznaniu lub w Pyrzowicach praktycznie z dnia na dzień. Jesteśmy bardzo elastyczną linią lotniczą, co oznacza też, że jesteśmy przygotowani na każdy możliwy scenariusz” – mówi fly4free.pl Andrzej Kobielski, członek zarządu linii Enter Air ds. handlowych.
Regionalne lotniska otwarte na propozycję
Katowickie lotnisko potwierdza gotowość przyjęcia dodatkowej liczby połączeń. “Jeśli chodzi o infrastrukturę, to Katowice Airport dysponuje zapasami przepustowości do przyjęcia ewentualnego dodatkowego ruchu. W pierwszym kwartale 2022 oddaliśmy do użytku nową płytę postojową z dziewięcioma stanowiskami dla samolotów wielkości Airbusa A320/Boeinga 737. Aktualnie dysponujemy aż 46 stanowiskami dla tego typu maszyn” – mówi Piotr Adamczyk, rzecznik prasowy lotniska im. Wojciecha Korfantego.
Jak udało się ustalić portalowi fly4free.pl, na przejęcie części czarterowego ruchu z Warszawy jest również gotowy port lotniczy w Łodzi. Kilku przewoźników rozważa taką opcję, ale na razie nie padają żadne konkrety, zapewne wszyscy czekają na pozytywne zakończenie negocjacji pomiędzy kontrolerami ruchu a Polską Agencją Żeglugi Powietrznej.
Źródło: fly4free.pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS