A A+ A++

W 2019 roku organizatorzy kursów
językowych zrzeszeni w Federacji Szkół Języka Hiszpańskiego jako
Obcego (FEDELE) uzyskali łącznie 249 milionów euro przychodu. W
zeszłym roku do kraju na kurs przyjechało 53 530 uczniów, co
stanowi 40 procent wartości uzyskanych dwa lata wcześniej, kiedy to
na naukę hiszpańskiego wybrało się tam prawie 139 tysięcy osób
– pisze hiszpański portal branży turystycznej Hostelur.

Zeszły rok zakończył się
przychodami na poziomie ponad 97,4 miliona euro. Kwota ta obejmuje
wszystkie wydatki tej grupy turystów związane z pobytem w kraju.
Jak podkreśla FEDELE, która przeprowadziła badania wśród swoich
członków, branża nadal mocno cierpi z powodu pandemii, bo nie
udało się jej odrobić jeszcze strat.

Raport ujawnia też, że wzrosła
liczba uczniów, którzy organizują sobie wyjazdy samodzielnie – o
ile w 2019 roku ich udział we wszystkich podróżach tego typu do
Hiszpanii wynosił 54,18 procent, o tyle w 2021 roku było to już
77,72 procent.

Prawie połowa klientów, bo 46
procent, przyjechała na kursy średnio intensywne, obejmujące od 15
do 25 godzin lekcji w tygodniu. Podobnie jak w innych segmentach
turystyki, także tu można obserwować zjawisko sezonowości, choć
szczyt przyjazdów przypada na okres od czerwca do listopada. Z
drugiej strony ruch nie zanika nigdy, obłożenie w pozostałych
miesiącach utrzymuje się na poziomie około 50 procent.

Przyjezdni najczęściej
mieszkają u hiszpańskich rodzin, co czwarty (24,1 procent)
wynajmuje sobie mieszkanie, a 18,31 procent decyduje się zamieszkać
w kampusie studenckim. Klienci wybierając szkołę opierają się
głównie na rekomendacjach, część do nauki zachęcają kampanie
mailingowe. Dużo mniej daje się przekonać kampanią internetowa
danej szkoły, podczas targów językowych, warsztatów i reklamą
prasową.

37,05 procent rezerwacji
zakładanych jest bezpośrednio przez strony internetowe szkół,
27,48 procent sprzedaży przechodzi przez agentów turystycznych, a
pozostałe 35,47 procent przypada na inne kanały dystrybucji w tym
współpracę z zagranicznymi ośrodkami językowymi.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLamborghini bije rekord sprzedaży
Następny artykuł“Bez porównania” -Manuela Gretkowska, Ofelia oraz lokalne ambasadorki PUMA w najnowszej kampanii SHE MOVES US