A A+ A++

Do 25 kwietnia potrwa składanie ofert w postępowaniu przetargowym na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego i koncepcji programowej (STEŚ-R) dla obwodnicy Chrzanowa i Trzebini w ciągu DK79. GDDKiA ogłosiła je 23 marca w Dzienniku Urzędowym UE.

Warinty przebiegu obwodnicy jesienia ub. roku zaproponowała firma Sweco

W ramach tego zadania wykonawca dokumentacji musi również uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). Inwestycja powstanie w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic 2020-2030.

Zatłoczona ul. Krakowska, Kościuszki, Długa i ulice drogi krajowej DK79Chrzanowa od lat czekają na obwodnicę. Rozpoczął się proces przygotowania jej dokumentacji.

Chodzi o nową, dwujezdniową blisko 16-kilometrową drogę klasy GP (droga główna ruch przyspieszonego), omijająca centrum Chrzanowa i Trzebini. Oprócz ciągu głównego mają powstać skrzyżowania z innymi drogami, chodniki i ścieżki rowerowe, obiekty mostowe oraz przepusty. W zakresie urządzeń ochrony środowiska przewidywane są ekrany, zbiorniki retencyjne oraz urządzenia oczyszczania wód.

Etapowanie zadania

Etap I objąć ma wykonanie dokumentacji projektowej w zakresie STEŚ-R oraz raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko wymaganego do decyzji DŚU. Wykonawca przygotuje również materiały do wniosku o wydanie DŚU wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji. Na wykonanie etapu I przewidywane są 43 miesiące.

Etap II obejmie udzielanie odpowiedzi na pytania oferentów, biorących udział w przetargu na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych.

Głównym celem budowy obwodnicy Chrzanowa i Trzebini jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z obu miast. Aktualnie przejazd przez Chrzanów z Krakowa w kierunku Katowic odbywa się jednokierunkową drogą krajową nr 79. Przebiega ona przez ściśle zabudowane centrum miasta, z przejazdem pod wiaduktem kolejowym o nienormatywnej skrajni pionowej (wysokość do 3,2 m). Dla obsługi kierunku przeciwnego wykorzystane są odcinki dróg miejskich również z przejazdem pod wiaduktem kolejowym o skrajni pionowej ograniczonej do wysokości 3,5 m.

Wybudowanie obwodnicy poprawić ma bezpieczeństwo mieszkańców, odciąży układ komunikacyjny i zwiększy przepustowość dróg miejskich. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego oraz regionalnego na odcinku drogi krajowej nr 79 w pobliżu autostrady A4. Zwiększy się dostępność komunikacyjna rafinerii w Trzebini.

Przetarg jak informuje GDDKiA, ogłoszony został 18 marca. Składanie ofert potrwa do 25 kwietnia.

Obwodnica Chrzanowa i Trzebini powstanie w ramach Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPowiatowe obchody 231. rocznicy uchwalenia Konstytucji
Następny artykułCo dalej z Gazprom-RusVelo? Szykuje się akcja protestacyjna