A A+ A++

— Nowe połączenie kolejowe z Chin do Europy, uruchomione w ramach chińskiej inicjatywy Pasa i Szlaku, omija Rosję – multimodalny szlak transportowy z Xi’an do Mannheim w Niemczech wiedzie m.in. przez Kazachstan, Morze Kaspijskie i Morze Czarne — poinformował 15 kwietnia rządowy portal China.org.

13 kwietnia zrealizowano pierwszy transport towarów nową trasą. Szlak rozpoczyna się w Xi’an w środkowych Chinach, następnie prowadzi przez Kazachstan, Morze Kaspijskie, Azerbejdżan, Morze Czarne, Rumunię, Węgry, Słowację i Czechy do Mannheim w zachodnich Niemczech. Długość połączenia wynosi około 11,3 tys. kilometrów.

Nowy szlak Chiny-Europa

— Ten szlak obejmuje kraje i regiony, które w przeszłości rzadko były obsługiwane przez pociągi towarowe Chiny-Europa. Otwiera to chińskim i międzynarodowym przedsiębiorstwom możliwość ekspansji na nowe rynki — stwierdził Yuan Xiaojun, dyrektor generalny spółki Xi’an Free Trade Port Construction and Operation.

Według “The Economic Times”, uruchomienie w ramach strategicznego chińskiego projektu Pas i Szlak połączenia, które omija Rosję, może negatywnie wpłynąć na przyszłe wspólne projekty infrastrukturalne obu państw.

Chiny jak dotąd nie wsparły Rosji

Chiny są jednym z najbliższych sojuszników Rosji na arenie międzynarodowej. Kraj ten sprzeciwia się sankcjom, które Zachód nakłada na Federację Rosyjską, w odpowiedzi na jej agresję na Ukrainę. Niemniej jednak, Pekin jak dotąd nie zdecydował się na bezpośrednie ekonomiczne i militarne wsparcie Kremla.

Pas i Szlak

Multimodalne (wykorzystujące połączenia kolejowe i morskie) korytarze transportowe z Chin do Europy rozbudowywane są od 2013 roku w ramach strategicznego chińskiego projektu Pas i Szlak (znanego też jako Jeden Pas i Jedna Droga).

Poza przedsięwzięciem ekonomicznym, jest to również projekt geopolityczny, który bezpośrednio wspierany jest przez chińskie władze. Służy on umacnianiu wpływów Pekinu m.in. w krajach Azji Centralnej i Południowego Kaukazu.

Najważniejszym szlakiem transportowym w ramach tej inicjatywy było dotychczas połączenie prowadzące przez Kazachstan, Rosję, Białoruś i Polskę. Wykorzystywało one m.in. terminale przeładunkowe w Małaszewiczach i Sławkowie. W 2015 roku uruchomiono regularne kolejowe przewozy towarowe z chińskiego Chengdu do Łodzi. 

RB

Czytaj dalej:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJosef Fritzl może wyjść na wolność. Zwyrodnialec przez 24 lata gwałcił córkę
Następny artykułOd momentu wojny na Ukrainie ceny pszenicy wzrosły o 70%