A A+ A++

Więcej informacji o Polsce i świecie przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl.

Rosjanie nie są zadowoleni z decyzji Turcji. Żądają, aby władze zagwarantowały, że samoloty rosyjskich linii z lecącymi na wakacje turystami z tego kraju nie będą aresztowane przez leasingodawców po wylądowaniu w Turcji.

Rosyjski turysto. Płać i płacz! W Turcji i Egipcie drożej nawet o 80 proc.

Rosjanie głównymi turystami w Turcji

Po tym, jak kraje Unii Europejskiej zamknęły się na rosyjskich turystów i nałożyły dotkliwe sankcje na Rosję, podróżowanie i wybór kierunków wakacyjnych drastycznie się skurczył dla obywateli tego kraju. Jednak Turcja nadal pozostała otwarta dla Rosjan, pomimo zachowania rzekomej neutralności i organizacji rozmów pokojowych między obiema stronami.

Turyści z Rosji nadal są w Turcji mile widziani, kraj otwiera się dla nawet 2,5 do 3 mln podróżujących. Pojawia się jednak problem z przetransportowaniem takiej ilości osób – rosyjskie linie lotnicze będą w stanie przewieźć zaledwie 400-500 tysięcy pasażerów. I właśnie o nich toczy się obecnie spór między stroną turecką i rosyjską. A konkretnie o gwarancję, która miałaby być udzielona rosyjskim liniom lotniczym.

Zobacz wideo
Gen. Pacek: Turcja może być takim państwem, gdzie mogą się toczyć negocjacje Ukraina-Rosja

Rosja obawia się sankcji, które mogą zostać nałożone na ich linie lotnicze. To spowodowałoby, że większość rosyjskich samolotów należących do zachodnich firm leasingowych mogłoby zostać zatrzymanych i zwróconych leasingodawcom po przekroczeniu granic Rosji. Właśnie dlatego Rosjanie chcą, by Turcja zagwarantowała im, że nie dopuści do aresztowania samolotów na swojej ziemi. Wielu ekspertów twierdzi jednak, że rząd w Ankarze nie ma możliwości, by takiej gwarancji udzielić, a same władze nie śpieszą się z podjęciem decyzji. 

Rosyjscy turyści ratunkiem dla tureckiej turystyki

Turecki dziennik “Hurriyet” poinformował, że krajowe linie lotnicze gotowe są w sezonie letnim zwiększyć ilość lotów do Rosji – nawet do 300 tygodniowo, dodając do floty aż 25 samolotów. Linie Turkish Airlines, które są narodowym przewoźnikiem, wyjątkowo zaangażowały się w cały proces i zaoferowały stworzenie  nowej linii czarterowej, dedykowanej wyłącznie przewożeniu turystów z Rosji do Turcji. Takie przedsięwzięcie przyniosłoby olbrzymie zyski dla tych linii. I tutaj również pojawia się konflikt, ponieważ Rosja nie chce stracić pasażerów w swoich liniach lotniczych. W dzienniku “Kommersant” czytamy, że jeśli Ankara nie udzieli Rosji gwarancji, to Moskwa może nawet wprowadzić szereg restrykcji na linie Turkish Airlines.

Źródło: fly4free.pl, rynek-lotniczy.pl

Podroze.gazeta.pl jest dla Was i dla Was piszemy o podróżach, turystyce i wypoczynku. Nie oznacza to jednak, że nie pamiętamy i nie myślimy o Ukrainie. Wszystkie najważniejsze informacje znajdziecie w tych miejscach: wiadomości.gazeta.pl,kobieta.gazeta.pl/ukraina.

Jak pomóc Ukrainie? Gazeta.pl łączy siły z PCPMGazeta.pl łączy siły z PCPM, by wspierać Ukrainę. Sprawdź, jak możesz pomóc

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZAWIADOMIENIE o wszczęciu postępowania administracyjnego
Następny artykułStracił 150 tys. zł. Przez znajomość na portalu randkowym