Zakupy w e-sklepie PGG jak droga przez mękę
W marcu Polska Grupa Górnicza poszerzyła ofertę sklepu o możliwość kupienia węgla luzem. Towar dostępny miał być od poniedziałku do piątku w godz. 18.00 – 20.00. Węgiel próbował kupić pan Marcin.
„Chciałem Wam opowiedzieć, jak w praktyce ta „wspaniała” usługa PGG wygląda. W tym tygodniu próbowałem kupić węgiel w poniedziałek, we wtorek, w środę, próbowałem i w czwartek. Bezskutecznie. Sklep internetowy PGG „zatyka się” od naporu klientów chcących kupić węgiel. Straciłem w skali tygodnia 8 godzin na ciągłym odświeżaniu strony i próbach zakupu. Najbardziej irytujące jest to, że nawet dodanie produktów do koszyka nie gwarantuje użytkownikowi finalizacji zakupu.” opisuje swoje przygody pan Marcin.
Zobacz także
Irytację Czytelnika pogłębia komunikat wyświetlający się w e-sklepie, że PGG obsłużyła w sklepie internetowym 11 531 klientów, sprzedając im 57 655 ton węgla.
„PGG chwali się na swoich stronach do ilu kolejnych tysięcy klientów dotarł węgiel z PGG. Proponuję, aby spółka prowadziła też codzienne statystyki, ilu niedoszłych klientów zostało odesłanych z kwitkiem, próbując przez 2 godziny kupić dla siebie trochę węgla”.
Zadał też PGG trzy pytania, które zestawiamy z odpowiedziami, jakich udzielił nam dziś Tomasz Głogowski, rzecznik prasowy spółki.
Czytelnik: Jak to możliwe, że spółka mająca wielomilionowe obroty nie jest w stanie stworzyć porządnego sklepu internetowego, który byłby w stanie obsłużyć wszystkich klientów? Jak to możliwe, że inne platformy zakupowe, równie oblegane, oferują klientom znacznie lepiej działającą stronę zakupową?
Tomasz Głogowski: Stale rozwijamy ofertę sklepu internetowego, usprawniamy jego funkcje i pracujemy nad tym, aby jeszcze lepiej działał. Za wszystkie niedogodności przepraszamy naszych Klientów.
Kto wymyślił system sprzedaży w godzinach od 18:00 do 20:00? Czemu sprzedaż nie może odbywać się w trybie ciągłym?
“Godziny sprzedaży zostały na wniosek Klientów zmienione, węgiel obecnie oferowany jest trzy razy w ciągu dnia.”
Uzupełniając informację rzecznika podajemy, że godziny zostały zmienione 19 kwietnia. Od dziś węgiel można próbować kupić w godz. 10.00 – 11.00, 13.00 – 14.00 oraz 18.00 – 19.00. Jak widać więc, poprzednio okienko trwało dwie godziny, teraz w sumie czas wydłużył się do trzech godzin.
Czy zainteresowanie kupnem węgla poprzez internet jest w stanie sprostać jego produkcji?
“Polska Grupa Górnicza S.A. koncentruje się na dostarczeniu węgla dla klientów indywidualnych. Spółka nieustannie rozszerza ofertę sprzedaży oraz kontynuuje sprzedaż zarówno ekogroszku, jak i węgla luzem z pomocą e-sklepu tak, aby sprostać oczekiwaniom gospodarstw domowych. Od początku sprzedaży węgla luzem PGG S.A. obsłużyła już ponad 11 tys. nowych klientów, do których trafiło prawie 57 tys. węgla w atrakcyjnej cenie.”
Tyle rzecznik. Sami sprawdziliśmy, czy w sklepie nastąpiła poprawa. Po godz. 13.00 kliknęliśmy na pierwszy produkt z listy. Oto, co zobaczyliśmy:
PGG: Zwiększamy produkcję ekogroszków, ale są problemy z dostępnością węgla
Polska Grupa Górnicza wyjaśnia, że zwiększa produkcję ekogroszków, „dostosowując swoją ofertę do wymagań kotłów węglowych w zakresie uziarnienia i jakości.” Jak jednak podaje w komunikacie „obecnie jednak sytuacja na rynku wpływa na deficyt wielu towarów, także węgla.
– Problem deficytu węgla na rynku może zostać spotęgowany z uwagi na wprowadzenie embarga na węgiel importowany z Rosji. Co znaczy, że w sumie może zabraknąć nawet 10 mln ton surowca dla odbiorców indywidualnych, ciepłownictwa i małego przemysłu. Około 6 -7 mln ton, którego dzisiaj brakuje zawiera się w ubiegłorocznej redukcji wydobycia w Polskiej Grupie Górniczej – wskazuje Tomasz Rogala, prezes PGG S.A. zapowiadając starania o zwiększenie wydobycia o około 1 – 1,5 mln ton.
Ale sytuacja międzynarodowa nie jest jedynym powodem braków towarów w e-sklepie. Węgla brakowało jeszcze przed wojną.
Spółka podaje, że problem z dostępnością zwłaszcza ekogroszków w sklepie internetowym PGG „wynika z atrakcyjnej ceny produktu na tle konkurencji. Co za tym idzie? Generacja ogromnego zainteresowania. Towar dodawany jest na „półki” sklepowe regularnie, w miarę możliwości produkcyjnych zakładu. Ekogroszki cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem, wyprzedają się natychmiast po dodaniu.”
Ceny rekomendowane dla autoryzowanych sprzedawców węgla
Spółka poinformowała też, że w odpowiedzi na problem dostępności węgla oraz konieczność ochrony rynku i konsumentów, wprowadza do umów zawieranych z autoryzowanymi sprzedawcami m.in. ceny rekomendowane dla sprzedaży węgla dla klientów indywidualnych.
„Zmiany wprowadzane w umowach z autoryzowanymi sprzedawcami mają na celu przede wszystkim ochronę konsumentów, w tym rzetelne informowanie o warunkach sprzedaży oraz cechach oferowanych produktów. Chodzi tu o zastosowanie w składach węglowych właściwych dla danego produktu oznaczeń nazw i znaków towarowych PGG S.A.
PGG S.A. wprowadza także rekomendacje co do określania przez autoryzowanych sprzedawców węgla cen odsprzedaży dla poszczególnych sortymentów węgla, uwzględniających z jednej strony uzyskanie godziwego zarobku przez sprzedawcę a z drugiej ograniczające nieuzasadnione wzrosty cen.”
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS