A A+ A++

Audyt SEO to analiza strony internetowej pod kątem czynników, które mają największy wpływ na widoczność serwisu w wyszukiwarce. Kiedy warto przeprowadzić audyt SEO oraz co powinien zawierać taki dokument? Odpowiedź poniżej.

Audyt SEO – darmowy, czy wykonany przez specjalistę?

Niemal każdy właściciel strony internetowej spotkał się z ofertą “darmowego audytu SEO”.  Są to zazwyczaj automatycznie przeprowadzone analizy, których efektem jest lista podstawowych błędów. Narzędzia te nie sprawdzają całego serwisu lecz tylko pojedynczy adres, np. stronę główną. Co więcej, takie audyty zwykle są pozbawione jakiegokolwiek komentarza i wskazówek optymalizacyjnych.

Profesjonalny audyt SEO przeprowadzony przez specjalistę wymaga przeskanowania całego serwisu w poszukiwaniu ewentualnych błędów. Najczęściej używa się do tego crawlerów typu Screaming Frog czy SiteBulb, a także innych narzędzi do weryfikacji poszczególnych elementów technicznych, wydajności strony oraz analizy linków zewnętrznych. Wszystkie wykryte błędy powinny zostać opisane w klarowny sposób i zawierać wskazówki do ich poprawy. Dobrą praktyką jest także nadanie błędom priorytetów od tych krytycznych, które natychmiast powinny zostać naprawione po te, które wymagają tylko ulepszenia.

Zamówiłem audyt SEO – co otrzymam?

Każdy specjalista audytujący strony ma swój własny schemat przedstawiania wyników. Najczęściej jednak audyt SEO to dokument, w którym wymienione są błędy techniczne serwisu, analiza contentu oraz czynniki off-site.

Analiza techniczna serwisu obejmuje zazwyczaj:

  • weryfikację stanu indeksacji
  • analizę kodów 3xx, 4xx i 5xx
  • sprawdzenie przekierowań i tagów kanonicznych
  • dostępność plików robots.txt oraz mapy strony
  • prędkość strony i jej dostosowanie do urządzeń mobilnych

Dodatkowo, audytujący sprawdza treści na stronie pod kątem ewentualnych duplikacji oraz dopasowania ich pod słowa kluczowe. Istotną częścią audytu jest także analiza linków prowadzących do strony pod kątem spamerskich działań oraz uszkodzonych odnośników.

Te, oraz inne czynniki są istotne, aby zarówno dowiedzieć się jaka jest kondycja danego serwisu oraz co należy zrobić, aby poprawić jej widoczność w wyszukiwarce.

Kiedy zlecić przygotowanie audytu?

Dobrą praktyką jest przeprowadzenie audytu SEO w momencie publikacji strony w internecie. Moment, w którym strona dopiero zaczyna się indeksować pozwala na szybkie wykrycie ewentualnych błędów i ich poprawę. Ponadto, audyt SEO jest konieczny po każdej migracji i dużych zmianach w serwisie, aby zweryfikować, czy strona nie posiada krytycznych błędów mogących mieć wpływ na jej widoczność w wyszukiwarce.

Audyt SEO powinien być przeprowadzony zawsze wtedy, gdy na stronie zauważalne są gwałtowne spadki ruchu i widoczności. Przygotowanie analizy może być też dobrym pomysłem gdy strona od dłuższego czasu nie odnotowuje wzrostów. Szczegółowa analiza pod kątem technicznych ustrzeże cię przed błędami wpływającymi negatywnie na indeksację serwisu, a wdrożenie wskazówek optymalizacyjnych poprawi twoją widoczność w sieci.

Podsumowanie

Przygotowanie audytu SEO zawsze należy traktować jako inwestycję. Odpowiednio przeprowadzony i wdrożony wspomoże twój serwis w walce o jak najlepsze pozycje w wyszukiwarce. Specjaliści z DevaGroup mogą przygotować go dla Twojej witryny! Agencja SEO posiada doświadczenie w audytowaniu stron internetowych z wielu branż. Wybierz audyt SEO od DevaGroup, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty i wyprzedzić konkurencję.

Alicja Stojek, SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWielkanocne barabanienie w Iłży (zdjęcia)
Następny artykułFranczyza – jak to działa?