Zwracała wtedy uwagę, że obszar wolontariatu pracowniczego – obok VAT-u na usługi pro bono – budził najwięcej wątpliwości firm. Tymczasem przedsiębiorcy chcą wykorzystywać zasoby swoich firm i kompetencje pracowników do działań społecznie odpowiedzialnych. Problemem są jednak niejasne przepisy – jak wynika z badania „Filantropia Korporacyjna w Europie Środkowo-Wschodniej”, przeprowadzonego przez Social Impact Alliance for Central & Eastern Europe, UN Global Compact Network Poland, Kantar Polska oraz kancelarię Dentons, to właśnie bariery regulacyjne i biurokratyczne (dotyczące m.in. wolontariatu pracowniczego) są największymi przeszkodami utrudniającymi zaangażowanie się społeczne biznesu w Polsce.
– Obecnie obowiązujące przepisy prawa budzą wątpliwości i bywają trudne do zastosowania w praktyce, szczególnie dla małych i średnich przedsiębiorców, którzy rzadko kiedy posiadają własny dział prawny lub prawnika wewnętrznego. To wpływa niekorzystnie na ilość i jakość działań CSR’owych realizowanych przez pracodawców – twierdzi Magda Słomska, adwokat z zespołu prawa pracy w kancelarii Dentons.
Chęć do pomagania jest
Jak się okazuje, aktywność na polu CSR jest dziś czymś, czego od biznesu wymagają nie tylko inwestorzy czy partnerzy – coraz częściej domagają się tego również pracownicy. Tak przynajmniej wynika z badań dotyczących filantropii, a przeprowadzonych przez Kantar Polska dla SIACEE.
Wskazują, że dwie piąte pracowników chciałoby się zaangażować w wolontariat pracowniczy, poświęcając mu dwie-trzy godziny miesięcznie. Niektóre firmy starają się wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom, jednak często napotykają przeszkody. Jedną z nich, jak tłumaczy Paulina Zalewska z Fundacji Citi Handlowy im. Leopolda Kronenberga, prowadząca jeden z największych programów wolontariatu pracowniczego w Polsce, są obowiązujące w Polsce rozwiązania prawne, a ściślej rzecz ujmując – problemy z ich interpretacją.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS