A A+ A++

OGŁOSZENIE O KONKURSIE

Zarząd Powiatu Brzeskiego z siedzibą przy ul. Robotniczej 20, 49-300 Brzeg, działając na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (t.j.-Dz. U.
z 2021r., poz. 1428)

ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Budowlanych
w Brzegu, ul. Kamienna 3

  1. Wymagania wobec kandydata:

Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia warunki określone w  rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej  z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. poz. 1597 z późn. zm.):

  1. Jest nauczycielem mianowanym lub dyplomowanym i spełnia łącznie następujące
    wymagania:
    1)  posiada   wykształcenie     wyższe   i    tytuł    zawodowy    magister,     magister   inżynier  lub
    równorzędny,  oraz  przygotowanie  pedagogiczne  i  kwalifikacje  do  zajmowania  stanowiska
    nauczyciela w danym przedszkolu, szkole lub placówce;
    2)  ukończyła studia  pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie lub
    studia  podyplomowe,  z  zakresu zarządzania  albo  kurs kwalifikacyjny z  zakresu zarządzania
    oświatą  prowadzony  zgodnie  z  przepisami  w  sprawie  placówek  doskonalenia  nauczycieli;
    3)  posiada  co  najmniej   pięcioletni  staż  pracy  pedagogicznej   na stanowisku  nauczyciela   lub
    pięcioletni staż pracy dydaktycznej na  stanowisku nauczyciela akademickiego;
    4)  uzyskała:
    a)  co najmniej bardzo dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich pięciu lat pracy lub
    b)   pozytywną ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku albo
    c)  w przypadku nauczyciela akademickiego- pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich
    czterech  lat pracy w uczelni
    – przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora;
    5)  spełnia  warunki  zdrowotne  niezbędne do  wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
    6)  ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
    7)  nie była prawomocnie ukarana karą dyscyplinarną, o której mowa w art.76 ust.1 ustawy z dnia
    26   stycznia 1982 r.-   Karta  Nauczyciela   (t. j. Dz. U.  z 2021 r.  poz. 1762.), a  w  przypadku
    nauczyciela  akademickiego-  karą dyscyplinarną,   o  której   mowa w   art. 276   ust. 1
    ustawy   z  dnia 20  lipca  2018r. – Prawo o  szkolnictwie  wyższym  i  nauce  ( Dz. U.  z 2022r.
    poz.  574,  583)  lub   karą   dyscyplinarną,  o  której mowa   w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia  27
    lipca 2005r.-  Prawo o   szkolnictwie wyższym  ( Dz. U.    z  2017 r.   poz.  2183,  z późn.  zm.)
    oraz nie toczy się przeciwko niej postępowanie dyscyplinarne
    8)  nie   była   skazana   prawomocnym    wyrokiem   za   umyślne   przestępstwo   lub   umyślne
    przestępstwo skarbowe;
    9) nie toczy się przeciwko  niej postępowanie o przestępstwo  ścigane  z oskarżenia publicznego;
    10) nie   była   karana    zakazem   pełnienia    funkcji   związanych  z  dysponowaniem  środkami
    publicznymi,   o  których  mowa   w art.  31 ust.  1 pkt 4   ustawy  z  dnia   17  grudnia  2004r.
    o  odpowiedzialności  za   naruszenie  dyscypliny  finansów publicznych (t. j. Dz. U. z 2021 r.
    poz. 289)
    11) w  przypadku   cudzoziemca-  posiadająca   znajomość   języka    polskiego  poświadczoną  na
    zasadach  określonych  w ustawie z  dnia  7 października 1999 r. o języku polskim (t.j. Dz. U.
    z 2021 r.  poz.  672),  ukończyła   studia   pierwszego  stopnia,  studnia  drugiego  stopnia  lub
    jednolite  studia  magisterskie  na  kierunku  filologia  polska  lub jest tłumaczem przysięgłym
    języka polskiego.
  2. Jest osobą niebędącą nauczycielem, która spełnia łącznie następujące wymagania:
    1)  posiada   obywatelstwo   polskie,   z  tym,  że   wymóg   ten   nie   dotyczy   obywateli    państw
    członkowskich    Unii     Europejskiej,   państw   członkowskich   Europejskiego   Porozumienia
    o   Wolnym   Handlu  (EFTA)-   stron  umowy  o  Europejskim  Obszarze   Gospodarczym  oraz
    Konfederacji Szwajcarskiej,
    2)  posiada  wykształcenie  wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny;
    3)  posiada  co  najmniej   pięcioletni  staż  pracy ,  w  tym   co  najmniej   dwuletni  staż  pracy  na
    stanowisku kierowniczym;
    4)  nie toczy się przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub
    postępowanie dyscyplinarne;
    5)  ukończyła studia  pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie lub
    studia  podyplomowe,  z zakresu   zarządzania albo  kurs  kwalifikacyjny  z zakresu zarządzania
    oświatą  prowadzony  zgodnie  z   przepisami w   sprawie placówek  doskonalenia  nauczycieli;
    6)  spełnia  warunki zdrowotne  niezbędne  do  wykonywania  pracy na stanowisku kierowniczym;
    7)  ma   pełną   zdolność   do    czynności    prawnych   i   korzysta   z   pełni    praw   publicznych;
    8)  nie   była    skazana    prawomocnym   wyrokiem    za    umyślne    przestępstwo   lub   umyślne
    przestępstwo skarbowe;
    9 ) nie   była   karana    zakazem   pełnienia   funkcji   związanych   z   dysponowaniem   środkami
    publicznymi,   o   których   mowa  w  art.  31  ust.  1  pkt  4  ustawy  z  dnia  17  grudnia  2004r.
    o odpowiedzialności  za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz.
    289)
    10) w  przypadku   cudzoziemca-   posiadająca    znajomość   języka  polskiego  poświadczoną   na
    zasadach  określonych  w  ustawie z  dnia  7 października 1999 r. o języku polskim (t. j. Dz. U.
    z  2021 r.  poz.  672),  ukończyła   studia  pierwszego   stopnia,  studnia    drugiego stopnia  lub
    jednolite  studia  magisterskie  na  kierunku  filologia  polska  lub  jest  tłumaczem przysięgłym
    języka polskiego.
  3. Wskazanie wymaganych dokumentów :
  • Uzasadnienie przystąpienia  do  konkursu   oraz  koncepcja  funkcjonowania i rozwoju szkoły;
  • życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o:
    – stażu pracy pedagogicznej- w przypadku nauczyciela,

– stażu pracy dydaktycznej -w przypadku nauczyciela akademickiego,

– stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym- w przypadku osoby niebędącej nauczycielem;

  • oświadczenie zawierające następujące dane osobowe kandydata:

– imię (imiona) i nazwisko,

– datę i miejsce urodzenia,

– obywatelstwo,

– miejsce zamieszkania (adres do korespondencji);

  • poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, świadectw pracy, zaświadczeń
    o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia;
  • poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą;
  • w przypadku cudzoziemca- poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia:

– dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 672), lub

– dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, na kierunku filologia polska, lub

– dokumentu potwierdzającego prawo do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego języka polskiego,

  • poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia zaświadczenia lekarskiego
    o braku przeciwskazań zdrowotnych  do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
  • oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane
    z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
  • oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem  za umyślne przestępstwo  lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4  ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie  dyscypliny finansów publicznych
    (t .j. Dz. U. z 2021 r. poz. 289);
  • oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust. 1 i 3a ustawy z dnia 18 października 2006r. o ujawnianiu informacji o dokumentach  organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2141 oraz z 2021r. poz.255 i 464). – w przypadku kandydata na dyrektora publicznej szkoły urodzonego przed dniem 1 sierpnia 1972r.;
  • poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego- w przypadku nauczyciela;
  • poświadczona przez kandydata za zgodność z oryginałem kopia karty oceny pracy  lub oceny dorobku zawodowego- w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego;
  • oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną , o której mowa w art. 76 ust.1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r.- Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1762). lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust.1 ustawy z dnia 20 lipca 2018r.- Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce ( Dz. U. z 2021 r. poz. 478 i 619) lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005r.-Prawo o szkolnictwie wyższym
    ( Dz. U. z 2017 r. poz. 2183, z późn. zm.)– w przypadku nauczyciela
    i nauczyciela akademickiego;
  • oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych.

Dokumenty sporządzone osobiście przez kandydata powinny być własnoręcznie podpisane;
w przypadku składania kopii dokumentów, o których mowa w punktach 4-7  powinny być one poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem. Na żądanie organu prowadzącego szkołę kandydat jest obowiązany przedstawić oryginały dokumentów, o których mowa w pkt 4-7.

  • Termin i miejsce składania dokumentów:

 

Dokumenty należy składać:

  • w postaci papierowej za pomocą operatora pocztowego lub w punkcie kancelaryjnym w siedzibie Starostwa Powiatowego w Brzegu przy ul. Robotniczej 20 (nie należy składać do skrzynki podawczej przed budynkiem), w zamkniętej kopercie z  podanym imieniem
    i  nazwiskiem, miejscem zamieszkania (adresem do korespondencji) i dopiskiem  „Konkurs na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Budowlanych w Brzegu, ul. Kamienna 3”
    w nieprzekraczalnym terminie do  dnia 05.2022r.; Data 05.05.2022 jest datą faktycznego wpływu do Urzędu, a nie nadania w placówce pocztowej.
  • środkami komunikacji elektronicznej (np. ePUAP e-mail), pod warunkiem użycia formatów określonych w przepisach o Krajowych Ramach Interoperacyjności (np. DOC, PDF) oraz złożenia przez kandydata kwalifikowanego podpisu elektronicznego albo podpisu potwierdzonego profilem zaufanym. Oferta powinna w tym przypadku zawierać elektroniczne kopie dokumentów wymaganych w pkt II ogłoszenia.

Na żądanie organu prowadzącego  szkołę kandydat jest obowiązany  przedstawić  oryginały dokumentów, o których mowa w pkt II ogłoszenia.

  1. Informacja o sposobie zawiadomienia kandydatów o terminie konkursu

O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie na piśmie.

  1. Informacje o danych osobowych dla kandydatów

Zgodnie z prawem informuje się, że:

  • administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiat Brzeski- Starostwo Powiatowe w Brzegu z siedzibą w Brzegu 49-300, przy ul. Robotniczej 20; tel. 77 444 79 00, mail [email protected]
  • z Inspektorem Ochrony Danych w Starostwie Powiatowym w Brzegu można skontaktować się pod nr tel. 77 444 79 34, adres j.w.; mail [email protected];
  • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Budowlanych w Brzegu – na podstawie art. 6 ust. 1 lit.c (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w związku z ustawą z dnia 14 grudnia 2016r.  Prawo oświatowe, rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce;
  • podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a ich niepodanie skutkować będzie brakiem możliwości udziału w postępowaniu konkursowym;
  • Pani/Pana dane osobowe w zakresie imienia i nazwiska mogą być podane do publicznej wiadomości na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Brzegu; odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania tych danych na podstawie przepisów prawa, tj. organy władzy publicznej, podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów obowiązującego prawa; podmioty, z którymi współpracuje Administrator: dostawcy systemów informatycznych wykonujących czynności związane z utrzymaniem systemów, w których przechowywane są dane, dostawcy poczty elektronicznej, podmioty zapewniające asystę i wsparcie techniczne dla systemów informatycznych.
  • Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej;
  • Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą do czasu rozstrzygnięcia konkursu, a po jego zakończeniu przez czas określony przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną określoną przez Prezesa Rady Ministrów (Premiera) – pięć lat;
  • posiada Pani/Pan prawo do dostępu do swoich danych, prawo do uzyskania kopii tych danych, sprostowania danych, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, usunięcia danych oraz przenoszenia danych w przypadkach określonych w art.15 – 22 RODO.
  • w przypadku, gdy Pani/Pan uzna, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy prawa, ma Pani/Pan prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych: 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2;
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały wyłącznie zautomatyzowanemu przetwarzaniu przy podejmowaniu decyzji i nie będą podlegały profilowaniu.

Powyższe wynika z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016)

Członkowie Zarządu:

Jacek Monkiewicz     (—)
Ewa Smolińska          (—)
Arletta Kostrzewa      (—)
Monika Jurek             (—)
Tomasz Komarnicki   (—)
 

Wydrukuj stronę

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUrzędnicy chcieli ponad 300 nowych aut. Nie dostaną ani jednego
Następny artykułDramat słynnego Ukraińca. “Zostawiłem trójkę małych dzieci”