Otwarte zostały oferty w przetargu dotyczącym rozbudowy ul. Paderewskiego i budowy mostu nad potokiem Lubatówka. Na udział zdecydowało się trzech wykonawców. Jednak ich wyliczenia kosztów są zdecydowanie wyższe niż zakładał to magistrat.
Inwestycja na ul. Paderewskiego budzi wiele kontrowersji, bowiem władze miasta zdecydowały, że będzie się wiązać z wycinką drzew. Zaniepokojeni mieszkańcy, chcąc zablokować rozbudowę ulicy. Ich zdaniem wystarczy jedynie przebudowa mostu. Zbierają podpisy pod petycją do władz miasta.
Czytaj też: Krosno. Petycja mieszkańców przeciwko wycince drzew przy ul. Paderewskiego
Zgodnie z założeniami miasta oprócz rozbudowy ulicy i budową mostu wykonawca będzie miał za zadanie budowę chodnika po lewej stronie drogi oraz ciągu pieszo-rowerowego po prawej.
Ulica Paderewskiego po rozbudowie ma mieć dwa pasy ruchu o szerokości 2,75 m, ścieżka pieszo-rowerowa – 3 m, a chodnik – 2 m. Nowy most ma mieć prawie 20 m długości i 13 m szerokości.
Celem przedsięwzięcia jest uporządkowanie istniejącej infrastruktury dla sprawniejszego ruchu pojazdów, pieszych i rowerzystów.
Inwestycja zakłada wycinkę drzew, które rosną wzdłuż krawędzi jezdni. Jak czytamy w decyzji ZRiD – powodują one zagrożenie życia i uszkodzenie mienia. Wycięte mają być też drzewa i krzewy, które rosną na terenach prywatnych, ale kolidują z inwestycją.
Zgodę na te prace urząd miasta dostał już od Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Było to konieczne, gdyż drzewa wchodzą w skład historycznego układu urbanistycznego części Krosna, który jest wpisany do rejestru zabytków.
Nowe drzewa mają być nasadzone poza chodnikiem i ścieżką pieszo-rowerową.
Władze miasta planowały, że prace uda się wykonać za niespełna 4,2 mln zł. Złożony został wniosek o dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Wsparcie zostało przyznane. Wynosi niespełna 2,1 mln zł.
Końcem marca urząd ogłosił przetarg, który miał wyłonić wykonawcę. W poniedziałek (11 kwietnia) oferty zostały otwarte. Wcześniej krośnieński magistrat poinformował, że na zadanie zamierza przeznaczyć 4 547 021 zł brutto.
Okazuje się, że to zdecydowanie za mało. Oferty przedstawiło trzech wykonawców. Każda z nich jest zdecydowanie wyższa.
Prace najniżej wyceniła spółka Strabag z Pruszkowa (7 046 958,07 zł). Jawal z Kielc przedstawił ofertę w wysokości 7 359 825,05 zł, a konsorcjum firm PBW Inżynieria z Wrocławia i Dromosttor Polska z Lwówka Śląskiego – 7 857 638,10 zł.
Autor: tom
Zdjęcia: Tomasz Jefimow
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS