A A+ A++

Jak tego nie robić

Prognozy Global Workplace Analytics mówią, że do 2025 r. 70 proc. personelu będzie pracować zdalnie przez co najmniej pięć dni w miesiącu. Wniosek? Musimy na nowo przemyśleć jak mierzyć efektywność pracy, ponieważ mieliśmy już okazję zobaczyć kilka spektakularnych przykładów „jak tego nie robić”.

W swoich magazynach Amazon wykorzystał do nadzoru pracy i oceny jej efektywności sieć kamer bezpieczeństwa. Przy ich pomocy firma chciała mierzyć godzinne cele wydajnościowe w przenoszeniu paczek. Efekt, czyli prasowe nagłówki typu: „dystopia”, „naruszenia” i „szpiegostwo” z pewnością niemile zaskoczył włodarzy amerykańskiego giganta świata e-commerce. Równie „skutecznie” o swój wizerunek zadbał brytyjski bank Barclay’s, który korzystał z oprogramowania mierzącego ilość czasu, jaki pracownicy spędzają z dala od swoich biurek. W efekcie grozi mu grzywna w wysokości do 1,1 miliarda dolarów, jeśli organ nadzorczy stwierdzi, że bank naruszył przepisy dotyczące prywatności.

Z kolei były prezes sieci IKEA we Francji został skazany na dwa lata więzienia w zawieszeniu za „nadmierną i bezprawną inwigilację pracowników oraz gromadzenie danych”. Środki nadzoru obejmują monitorowanie poczty elektronicznej, przeglądanych stron internetowych, narzędzi do współpracy, a także śledzenie uwagi za pomocą kamer internetowych i oprogramowania do rejestrowania wciskanych klawiszy. To przeciwko takim metodom buntują się pracownicy.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZabronione bomby spadły na dworzec, gdzie tysiące ludzi czekały na ewakuację. Nowa zbrodni Rosji
Następny artykułUE zamroziła prawie 30 mld euro aktywów rosyjskich i białoruskich oligarchów