A A+ A++

W dniu 6 kwietnia 2022 r. 43-letnia mieszkanka gminy Bodzechów na jednym z portali ogłoszeniowych wystawiła do sprzedaży silnik elektryczny. Straciła na tej sprzedaży 13.500 złotych.

-Kolejno, za pośrednictwem komunikatora ze sprzedającą, skontaktowała się osoba, która wyraziła chęć zakupu wystawionego przez nią silnika –mówi podkomisarz Ewelina Wrzesień, oficer prasowy KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim. Po uzgodnieniu warunków sprzedaży 43-latka otrzymała wiadomość e-mailową z linkiem do zalogowania się i sprawdzenia otrzymania potwierdzenia przelewu dokonanej transakcji. Sprzedająca, nic nie podejrzewając, kliknęła na podany link, a następnie przeszła dwukrotnie procedurę zalogowania się do swojego banku, która zakończyła się błędem. Podczas prób zalogowania się 43-latka podała kody autoryzacyjne, które otrzymała w wiadomości SMS od banku. Kobieta myśląc, że wystąpił jakiś błąd ze strony banku przekonana była, że nie doszło do transakcji i kupujący nie przelał pieniędzy. Dopiero następnego dnia, kiedy mąż zgłaszającej próbował dokonać płatności w systemie elektronicznym, okazało się, że padli oni ofiarą oszustów i z ich konta zniknęły pieniądze w kwocie 13 500 złotych.

Policjanci apelują o zachowanie ograniczonego zaufania w stosunku kontrahentów, co pozwolą uniknąć problemów i nie stać się kolejną ofiarą oszusta.

Print Friendly, PDF & Email
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułW Częstochowie: Prezydenckie stypendia dla uzdolnionych artystycznie częstochowianek i częstochowian (zdjęcia)
Następny artykuł„Naczelny troll” Rosji znów szokuje. Zacharowa: „Barszcz ukraiński to przykład ksenofobii, nazizmu i ekstremizmu”