A A+ A++

Social Media obecne są w naszym życiu na co dzień, jednak służyć one mogą nie tylko do pozostawania w kontakcie z rodziną czy z przyjaciółmi, ale również do pozyskiwania klientów i budowania pozytywnego obrazu marki. Na czym dokładnie polega Social Media marketing i jak prowadzić efektywną kampanię?

Czym jest Social Media marketing?

Promowanie swoich produktów lub usług w mediach społecznościowych to właśnie Social Media marketing. Docelowo wybiera się jeden bądź kilka portali społecznościowych, na których publikuje się treści związane z działalnością przedsiębiorstwa. Odbiorcami owych treści są oczywiście klienci – zarówno stali, jak i ci, którzy dopiero pozwalają naszą markę i nie mieli jeszcze okazji skorzystać z naszej oferty. Marketing w social media opiera się głównie na częstym publikowaniu postów, które dotyczyć mogą wydarzeń z życia firmy, produktów, wprowadzanych na rynek, przyjmowanych strategii czy różnego typu akcji promocyjnych. Niemniej jednak, media społecznościowe to również doskonałe narzędzie do poznawania potrzeb klientów oraz  rozwiązywania problemów, jakie napotykają, chcąc skorzystać z naszych usług bądź zakupić nasz produkt. 

Social Media marketing – jak zacząć?

Aby zacząć kampanię marketingową w Social Media, należy przede wszystkim określić, z jakich dokładnie portali chcemy korzystać. Każdy z ich ma nieco inną specyfikę i skierowany jest do innego grona użytkowników. Z tym wiąże się również konieczność wskazania grupy docelowej, do której mają trafić podejmowane przez nas działania marketingowe. Ważne jest również określenie celów, jakie chcemy osiągnąć. Najczęściej wśród nich wymienia się zwiększenie zasięgu swojego produktu czy usługi, dzięki czemu więcej osób będzie skłonnych skorzystać z oferty firmy.

Budowanie pozytywnej relacji z klientem w Social Media

Social Media pomagają nie tylko promować produkty czy usługi, ale również budować pozytywne relacje z klientami. W jaki sposób? Duży potencjał dają tutaj komentarze oraz wiadomości prywatne, w których klient może zgłosić swoje pomysły, prośby czy zażalenia. Obecnie coraz więcej firm przyjmuje taktykę aktywnego działania, co oznacza, że nie tylko publikują nowe treści, ale bacznie obserwują komentarze użytkowników i odpowiadają na nie.

Dzięki temu klienci wiedzą, że po drugiej stronie nie znajduje się program, a człowiek, który jest w stanie rozwiązać problem bądź wdrożyć nowe, korzystne dla nich rozwiązania. Dzięki portalom społecznościowym można więc zbudować obraz marki, która jest przyjazna klientom i liczy się z ich potrzebami.

 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPoznań: Remont Pestki będzie dłuższy niż planowano?
Następny artykułPoznaliśmy nominacje do tytułu Ostrowianin Roku 2021