Przeciwdziałanie skutkom pandemii oraz odbudowa ruchu turystycznego, również w kontekście toczącej się wojny w Ukrainie, to wyzwania, przed którymi stoi dziś Kraków. Prezydent miasta zapewnia, że nasze zaangażowanie w konflikt w Ukrainie polega tylko i wyłącznie na pomaganiu. Kraków jest nieustannie bezpiecznym i otwartym miastem dla wszystkich gości, z kraju i zza granicy.
Przyjedź do Krakowa
Aby zwiększyć efekt działań promocyjnych Krakowa, Urząd Miasta Krakowa podjął decyzję o realizacji dwuletniego projektu partnerskiego pn. „Małopolska – cel podróży”, finansowanego z funduszy unijnych, który zakłada wsparcie dla rozwoju turystyki Małopolski i Krakowa w kontekście przeciwdziałania skutkom pandemii COVID-19. W marcu tego roku doszło do podpisania umowy o dofinansowanie projektu, co sprawia, że oficjalnie możemy rozpocząć realizację działań.
Planowane działania promocyjne mają służyć odbudowaniu ruchu turystycznego, a więc będą służyć całej branży. W ramach projektu, oprócz działań marketingowych w mediach, zaplanowano również wyjazdowe „misje gospodarcze” z przewidywanym udziałem lokalnych przedsiębiorstw.
Kierunek działań promocyjnych
Ze względu na to, że największy spadek liczby turystów spowodowany pandemią COVID-19 dotyczył turystów zagranicznych, kampania będzie ukierunkowana wyłącznie na rynki zewnętrzne. Z całej palety kierunków, z jakich dotychczas przyjeżdżali turyści do Małopolski wybrane zostały dwa główne rynki działań promocyjnych: niemiecki i brytyjski. W roku 2020 – czyli już w warunkach pandemii – Małopolskę odwiedziło najwięcej turystów właśnie z tych dwóch krajów. Wybór ten wynika także z przeprowadzonego badania opinii przedstawicieli branży turystycznej, którzy wskazali te dwa kraje jako najbardziej właściwe pod kątem ukierunkowania działań promocyjnych. W przypadku branży MICE działania będą realizowane globalnie, ponieważ turystyka biznesowa nie obejmuje pojedynczych rynków. Kongresy organizowane są przez międzynarodowe stowarzyszenia, skupiające przedstawicieli krajów z wszystkich kontynentów.
Projekt ma charakter partnerski i jest realizowany we współpracy Małopolskiej Organizacji Turystycznej, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego oraz Urzędu Miasta Krakowa.
pokaż metkę
Osoba publikująca:
Patrycja Piekoszewska
Podmiot publikujący:
Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji:
2022-04-06
Data aktualizacji:
2022-04-06
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS