A A+ A++

Rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad szuka wykonawcy odcinka S19 Domaradz – Iskrzynia. Droga ma przebiegać przez obszary o szczególnie trudnej, skomplikowanej budowie geologicznej i dużej zmienności warunków gruntowych.

GDDKiA planuje, że prace projektowe i roboty budowlane zostaną ukończone w ciągu maksymalnie 39 miesięcy od daty podpisania umowy. Oferty przyjmowane są do 11 maja.

W trakcie realizacji zadania wykonawca będzie miał do spełnienia trzy tak zwane kamienie milowe obligujące do złożenia wniosku o wydanie decyzji o Zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w terminie 10 miesięcy od daty podpisania umowy, wykonania w terminie 24 miesięcy robót o wartości nie mniejszej niż 15 procent kwoty kontraktowej oraz wykonania w terminie 30 miesięcy od daty rozpoczęcia robót o wartości nie mniejszej niż 60 procent kwoty kontraktowej – wylicza Joanna Rarus, rzecznik rzeszowskiego oddziału GDDKiA.

Zakres inwestycji obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 12,5 km, o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz pas awaryjny.

W ramach prac powstanie siedem estakad, osiem mostów, osiem wiaduktów drogowych, trzy przejścia dla zwierząt, trzy przepusty, a także szereg obiektów w ciągu dodatkowych jezdni.

Rozpiętość trzech estakad w ciągu drogi ekspresowej będzie przekraczać 400 metrów, natomiast najdłuższa będzie mierzyć około 700 metrów i przebiegać będzie nad doliną na filarach o wysokości dochodzącej do 30 metrów – informuje Joanna Rarus.

Wykonawca wybuduje też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych w miejscowości Zagórze.

Droga ekspresowa zostanie wyposażona w urządzenia BRD, infrastrukturę systemu zarządzania ruchem oraz urządzenia ochrony środowiska – dodaje Joanna Rarus.

GDDKiA zaznacza, że odcinek drogi ekspresowej S19 Domaradz – Iskrzynia przebiega przez teren o skomplikowanej budowie geologicznej.

W związku z tym na etapie opracowania koncepcji programowej wykonano w szerokim zakresie rozpoznanie budowy geologicznej podłoża – tłumaczy Joanna Rarus. – Inwestycja będzie przebiegać w terenie wyżynnym falistym z licznymi wzniesieniami o stokach spadzistych, poprzecinanymi kotlinami i dolinami rzecznymi. Przewyższenie terenu w obrębie całego odcinka wynosi aż 150 metrów – zaznacza.

Na planowanym odcinku S19 z Domaradza do Iskrzyni wydzielono aż osiem obszarów osuwiskowych oraz predysponowanych osuwiskowo. – Niektóre formy są złożone co oznacza, że w jednym osuwisku mamy strefy o różnym stopniu aktywności – informuje Joanna Rarus. Dodaje, że w wyniku zaburzenia równowagi poprzez np. prowadzenie prac budowlanych na dużą skalę, może nastąpić uaktywnienie się osuwisk. – Prowadzenie prac geologicznych było więc bardzo dużym wyzwaniem i takim samym wyzwaniem dla wykonawcy będzie prowadzenie tu robót budowlanych – zaznacza.

Stan realizacji S19 w woj. podkarpackim:

  • 75,7 km – oddane do ruchu (odcinki: Lasy Janowskie – Zdziary, Rudnik nad Sanem – Rzeszów Południe)
  • 50,5 km – w realizacji (w budowie: Zdziary – Rudnik nad Sanem i Rzeszów Południe – Babica oraz w systemie Projektuj i buduj: Babica – Jawornik, Iskrzynia – Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe – Dukla)
  • 42,3 km – w przygotowaniu (na etapie przetargu: Lutcza – Domaradz, Domaradz – Iskrzynia i Dukla – Barwinek, przed ogłoszeniem przetargu: Jawornik – Lutcza).

 

Autor: tom

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułO promocji zdrowego stylu życia wiedzą całkiem sporo
Następny artykułTrzeba umiejętnie zarządzać atmosferą