W czasie szczytu Airlines 4 Europe (A4E), który odbył się w Brukseli, szefowie największych europejskich linii lotniczych, w tym easyJetu, Ryanaira, Lufthansy i IAG (spółka matka British Airways i Iberii) podkreślali, że polityka lotnicza Unii Europejskiej musi odzwierciedlać nową rzeczywistość, w tym rekordowe ceny ropy naftowej i wyzwania związane z emisją dwutlenku węgla – pisze brytyjski portal branży turystycznej Travel Weekly.
Prezesi żądają od państw europejskich zniesienia ograniczeń podróży, które jeszcze obowiązują i przedstawienia planów działania na wypadek pojawienia się kolejnych groźnych mutacji koronawirusa.
– Podstawowe zasady muszą zostać ponownie przeanalizowane i zaktualizowane, by pomóc liniom lotniczym złagodzić skutki wzrostu kosztów w różnych obszarach – mówi Thomas Reynaert, dyrektor zarządzający A4E.
Czytaj więcej
Od państw członkowskich branża oczekuje zharmonizowania ważności cyfrowego certyfikatu covid-19 i zasad traktowania dzieci. Trzeba też uznać wszystkie szczepienia zaakceptowane przez Światową Organizację Zdrowia.
Członkowie organizacji, do której należą Ryanair, easyJet, IAG (spółka-matka British Airways i Iberii) oraz Lufthansa, wezwali Unię Europejską do stworzenia jednolitej europejskiej przestrzeni powietrznej, co rozwiązałoby problemy związane z kontrolą ruchu lotniczego. Pomysł pierwszy raz pojawił się w 1999 roku i w dalszym ciągu pozostaje przedmiotem negocjacji między Radą Europejską, Parlamentem Europejskim i Komisją Europejską.
Szefowie linii lotniczych podkreślili potrzebę działań na rzecz klimatu w skali globalnej, co odnosi się też do cen zakupu praw do emisji dwutlenku węgla dla lotnictwa, należy też stymulować rozwój technologii niskoemisyjnych i wspierać wykorzystywanie zrównoważonych paliw lotniczych (SAF).
Ostrzegali, że bez „środków łagodzących” przyszła polityka energetyczna i klimatyczna UE „obniży konkurencyjność europejskich linii lotniczych”.
Czytaj więcej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS