– Marka Pepsi angażuje się w inicjatywy prośrodowiskowe. Stajemy się pierwszą tak dużą marką napojów gazowanych w Polsce, która wprowadza butelki wykonane w 100 proc. z rPET w ramach całego portfolio – podkreśla Kamil Andrzejewski, starszy kierownik marki Pepsi.
Jego zdaniem, amerykańskiej firmie zależy na zbudowaniu świadomości wśród konsumentów, jak ważne są podejmowane przez nich kroki na rzecz redukcji odpadów oraz ochrony środowiska.
– Jednym z nich może być wybór produktów w opakowaniach pochodzących z ponownego przetworzenia, ponieważ w ten sposób ograniczamy ilość surowców pierwotnych, a jednocześnie przyczyniamy się do ograniczania poziomu emisji gazów cieplarnianych – tłumaczy.
Wprowadzenie na polski rynek butelek rPET przez PepsiCo jest konsekwencją działań, które firma podjęła mniej więcej rok wcześniej. Pod koniec 2020 roku zadeklarowała, że rozpocznie inwestycje prowadzące do produkcji flagowego napoju Pepsi wyłącznie w butelkach wykonanych w całości z przetworzonego plastiku, czyli właśnie rPET. Takie butelki powstają ze zużytych opakowań plastikowych, które z żółtych pojemników na odpady trafiają do selektywnej zbiórki i zostają przetworzone na nowe opakowania.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS