Dostępne są już listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do klas pierwszych szkół podstawowych oraz przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, których organem prowadzącym jest Gmina Miasta Toruń.
Zgodnie z zarządzeniem Prezydenta Miasta Torunia nr 10 z dnia 19 stycznia 2022 r. w dniu dzisiejszym komisje rekrutacyjne podały do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do:
- przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych GMT;
- klas I szkół podstawowych GMT
Od 30 marca 2022 r. od godz. 12:00 do 6 kwietnia 2022 r. do godz. 15:00 rodzice kandydata składają potwierdzenie woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia w jednostce, do której kandydat został zakwalifikowany.
Potwierdzenie woli przyjęcia kandydata do szkoły rodzice mogą złożyć na trzy sposoby:
Pierwszy sposób:
Zdalne potwierdzenie woli poprzez przesłanie za pośrednictwem strony internetowej naboru podpisanego oświadczenia woli. W tym celu należy:
- pobrać wzór oświadczenia z zakładki Pliki do pobrania, wydrukować go i podpisać,
- przygotować scan lub zdjęcie podpisanego oświadczenia w pliku i wysłać go elektronicznie w systemie rekrutacyjnym w terminie do 6 kwietnia 2022 r. do godz. 15.00,
- po akceptacji przesłanego oświadczenia przez pracownika przedszkola zostanie zmieniony status kandydata na Przyjęty.
Drugi sposób:
Zdalne potwierdzenie woli w formie podpisu elektronicznego, tj. podpisem kwalifikowanym lub Profilem zaufanym (ePUAP). W tym celu należy:
- za pośrednictwem strony internetowej naboru wybrać metodę podpisania dokumentu (Profil zaufany/podpis kwalifikowalny) i podpisać dokument zgodnie z instrukcją wskazywaną przez system naborowy w terminie do 6 kwietnia 2022 r. do godz. 15.00,
- po poprawnym podpisaniu oświadczenia zostanie automatycznie zmieniony status kandydata w systemie naborowym na Przyjęty.
Trzeci sposób:
Wypełnić odręcznie papierowe oświadczenie woli i dostarczyć do szkoły podstawowej, do której kandydat został zakwalifikowany. W tym celu należy:
- wypełnić papierowe oświadczenie woli i po podpisaniu złożyć w szkole, do której kandydat został zakwalifikowany w terminie do 6 kwietnia 2022 r. do godz. 15.00 (formularz oświadczenia woli można otrzymać w każdej szkole podstawowej),
- informacje zawarte w oświadczeniu woli wypełni w systemie naborowym komisja rekrutacyjna ze szkoły, w której złożono oświadczenie woli.
W dniu 8 kwietnia 2022 r. do godz. 12:00 komisja rekrutacyjna poda do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
W przypadku nieprzyjęcia dziecka do przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, czy też klasy I szkoły podstawowej, rodzic ma prawo skorzystać z procedury odwoławczej opisanej w art. 158 ust. 6-9 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j.Dz. U. z 2021 r. poz. 1082).
Poniżej opis procedury odwoławczej z uwzględnieniem tegorocznych terminów postępowań rekrutacyjnych określonych w zarządzeniu Prezydenta Miasta Torunia nr 10 z dnia 19 stycznia 2022 r. w sprawie terminów postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego, a także terminów składania dokumentów do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz klas I szkół podstawowych w roku szkolnym 2022/2023.
- Do 15 kwietnia 2022 r., tj. w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej w danym przedszkolu/szkole z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do danego przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, czy też kl. I szkoły podstawowej. Wniosek o uzasadnienie odmowy przyjęcia kandydata składa się dopiero po podaniu do publicznej wiadomości listy kandydatów nieprzyjętych (nie mylić z listą kandydatów niezakwalifikowanych), tj. od dnia 8 kwietnia 2022 r, po godz. 12.00!
- Uzasadnienie komisja rekrutacyjna sporządza w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica kandydata z wnioskiem. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora przedszkola/szkoły podstawowej odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
- Dyrektor przedszkola, szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora danego przedszkola, szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.
Fot. Małgorzata Litwin
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS