Zarząd Powiatu w Szczytnie ogłasza konkurs na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół Nr 3 im. Jana III Sobieskiego w Szczytnie, ul. Jerzego Lanca 10, 12-100 Szczytno.
II Nazwa i adres publicznej placówki, której dotyczy Konkurs: Zespół Szkół Nr 3 im. Jana III Sobieskiego w Szczytnie, ul. Jerzego Lanca 10, 12-100 Szczytno.
III Wymagania wobec kandydatów:
Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze, w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1449).
1. Stanowisko Dyrektora publicznej placówki może zajmować nauczyciel mianowany lub dyplomowany który spełnia łącznie następujące wymagania:
1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danej placówce;
2) ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie lub studia podyplomowe, z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;
3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego;
4) w okresie ostatnich pięciu lat pracy, uzyskał co najmniej dobrą ocenę pracy lub w okresie ostatniego roku pozytywną ocenę dorobku zawodowego, albo w przypadku nauczyciela akademickiego – pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w uczelni, szkole wyższej – bezpośrednio przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora, a w przypadku, o którym mowa w art. 63 ust. 11 i 12 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1082 ze zm.), jeżeli nie przeprowadzono konkursu- przed powierzeniem stanowiska dyrektora;
5) spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
6) ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
7) nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną. o której mowa wart. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1762), a w przypadku nauczyciela akademickiego – karą dyscyplinarną, o której mowa wart. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 574 ze zm.), oraz nie toczy się przeciwko niej postępowanie dyscyplinarne;
8) nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
9) nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego:
10) nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa wart. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 289 ze zm.);
11) w przypadku cudzoziemca – posiada znajomość języka polskiego poświadczoną na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U z 2021 r., poz. 672 ze zm.), ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku filologia polska, lub jest tłumaczem przysięgłym języka polskiego.
2. Stanowisko dyrektora publicznej placówki może zajmować osoba niebędąca nauczycielem, który spełnia łącznie następujące wymagania:
1) posiada obywatelstwo polskie, z tym, że wymóg ten nie dotyczy obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz Konfederacji Szwajcarskiej;
2) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny;
3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na stanowisku kierowniczym;
4) nie toczy się przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
5) spełnia wymagania określone w części III pkt ust. 1 pkt 2,5, 6,8,10 i 11;
3. Stanowisko dyrektora publicznej placówki mogą zajmować również nauczyciele, o których mowa w § 12 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze, w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1449).
IV Wymagane dokumenty:
Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać następujące dokumenty:
1) uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju Zespołu Szkół Nr 3 im. Jana III Sobieskiego w Szczytnie, ul. Jerzego Lanca 10, 12-100 Szczytno.
2) życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informacje o:
– stażu pracy pedagogicznej – w przypadku nauczyciela albo
– stażu pracy dydaktycznej – w przypadku nauczyciela akademickiego, albo
– stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym – w przypadku osoby nie będącej nauczycielem;
3) oświadczenie zawierające dane osobowe kandydata:
– imię (imiona) i nazwisko,
– datę i miejsce urodzenia,
– obywatelstwo,
– miejsce zamieszkania (adres do korespondencji):
4) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w pkt 2: świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia;
5) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, z zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą,
6) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 672); dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, na kierunku filologia polska, lub dokumentu potwierdzającego prawo do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego języka polskiego – w przypadku cudzoziemca;
7) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
8) oświadczenia, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;
9) oświadczenia, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
10) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji zawiązanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa wart. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 289);
11) oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust. l i ust. 3a ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2020 r., poz. 2141 oraz 255 i 464) – w przypadku kandydata urodzonego przed dniem 1 sierpnia 1972 r.;
12) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego – w przypadku nauczyciela;
13) poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego – w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego;
14) w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego – oświadczenia, że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2019 r. poz. 2215 oraz z 2021 r. poz. 4), lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2021 r. poz. 478 i 619), lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. z 2017 r. poz. 2183, z późn. zm.);
15) oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
16) wszelkie sporządzone osobiście przez kandydata dokumenty powinny być własnoręcznie podpisane. Kserokopie oryginałów dokumentów powinny być potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem;
17) jeżeli na składanych dokumentach widnieją różne nazwiska, należy dołączyć stosowane dokumenty potwierdzające ich zmiany;
18) na żądanie organu prowadzącego publiczną placówkę kandydat na dyrektora jest zobowiązany dostarczyć oryginały dokumentów, o których mowa w części IV pkt 4-8, 12 i 13.
V Składanie ofert:
l. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym oraz numerem telefonu z dopiskiem: “Konkurs na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół Nr 3 im. Jana III Sobieskiego w Szczytnie”, ul. Jerzego Lanca 10, 12-100 Szczytno, w terminie do dnia 15 kwietnia 2022 roku, w siedzibie Starostwa Powiatowego Szczytnie, ul. Henryka Sienkiewicza 1, 12-100 Szczytno, pokój 214 – BIURO PODAWCZE- II piętro w godzinach pracy 7:30 – 15:30.
2) W przypadku przesłania oferty pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Szczytnie, ul. Henryka Sienkiewicza 1, liczy się data wpływu oferty do urzędu.
3. Nie dopuszcza się składania ofert w postaci elektronicznej.
VI Posiedzenie Komisji:
1.Konkurs przeprowadzi Komisja Konkursowa powołana przez Zarząd Powiatu w Szczytnie.
2. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania Konkursowego Kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie przez Przewodniczącego Komisji, nie później niż na 7 dni przed rozpoczęciem posiedzenia.
3. Kandydat zgłasza się na Konkurs z dokumentem tożsamości.
4. Osoby, które złożą ofertę zostaną powiadomione pisemnie o terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego.
5. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Szczytnie oraz na tablicy informacyjnej Starostwa.
6. Informacji w sprawie naboru udziela Pani Ewa Maria Nasiadko – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury, Kultury Fizycznej, Zdrowia i Opieki Społecznej – tel. (089) 624 70 34.
Uwaga: Osoby, które nie spełnią wymogów formalnych, nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
Etapy konkursu:
I etap: weryfikacja dokumentów pod kątem spełnienia kryteriów określonych w ogłoszeniu,
Komisja, na podstawie złożonej oferty, podejmuje Uchwalę o dopuszczeniu lub odmowie dopuszczenia kandydata do postępowania konkursowego. Uchwała zapada zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym. W przypadku równej liczby głosów decydujący należy do Przewodniczącego Komisji.
Komisja podejmuje uchwałę o odmowie dopuszczenia kandydata do postępowania konkursowego, jeżeli:
– oferta została złożona po terminie;
– oferta nie zawiera wszystkich dokumentów wskazanych w ogłoszeniu konkursu
– z oferty wynika, że kandydat nie spełnia wymagań wskazanych w ogłoszeniu konkursu.
II etap: ocena merytoryczna kandydatów na podstawie rozmów kwalifikacyjnych dotyczących zagadnień zawartych w koncepcji funkcjonowania Placówki.
Klauzula informacyjna
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016), zwanego dalej RODO informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starostwo Powiatowe w Szczytnie ul. H. Sienkiewicza 1, 12-100 Szczytno reprezentowane przez Starostę Szczycieńskiego.
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych e-mail: [email protected]
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wyłonienia w drodze konkursu kandydata na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki oświatowej.
4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze).
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane innym podmiotom.
6. Będziemy przechowywać Pani/Pana dane osobowe przez okres trwania konkursu na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół Nr 3 im. Jana III Sobieskiego w Szczytnie, ul. Jerzego Lanca 10, 12-100 Szczytno, także przez okres 2 miesięcy po jego zakończeniu. W przypadku, gdy w wyniku konkursu nie zostanie wyłoniony kandydat na stanowisko dyrektora, Pani/Pana dane po upływie 2 miesięcy zostaną zniszczone.
7. W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo:
1) żądać od administratora:
a) dostępu do swoich danych osobowych,
b) ich sprostowania,
c) ograniczenia przetwarzania;
2) wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8. Podanie przez Pani/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym art. 63 ust. 10 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wzięcia udziału w konkursie na stanowisko dyrektora szkoły lub placówki.
9. Pani/Pana dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS