A A+ A++
Ten Square Games opublikował wyniki za 2021 r.
/ Ten Square Games

Ten Square Games wypracował w czwartym kwartale 2021 roku 30,4 mln zł zysku netto, o 4,5 proc. mniej rdr oraz 67,4 mln zł skorygowanej EBITDA (spadek 13,1 proc.) – wynika z wyliczeń PAP Biznes na podstawie raportu rocznego spółki. Konsensus zakładał 46,4 mln zł zysku netto i 65,5 mln zł skorygowanej EBITDA.

Przychody Ten Square Games wyniosły w czwartym kwartale 147 mln zł. To o 13,2 proc. poniżej konsensusu PAP Biznes oraz 9,5 proc. więcej rok do roku.

W 2021 roku Ten Square Games zanotowała blisko 650 mln zł płatności w grach, tj. o prawie 4 proc. więcej niż w bardzo sprzyjającym pod względem warunków rynkowych roku 2020.

Udział płatności z gier Fishing Clash i Hunting Clash w skonsolidowanych wynikach grupy wyniósł odpowiednio 74 proc. i 18 proc.

Skorygowana EBITDA wzrosła w 2021 roku o 2 proc., osiągając poziom 234 mln zł. Zysk netto wyniósł 141 mln zł i był o niespełna 7 proc. niższy niż w roku poprzednim, na co wpływ miały m.in. odroczone przychody w grach w trzecim i czwartym kwartale 2021 roku.

Płatności w grze Fishing Clash wyniosły w 2021 roku 482,9 mln zł i spadły o 14 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

W zeszłym roku płatności z gry Hunting Clash wyniosły 115,8 mln zł wobec 16,1 mln zł w roku 2020, kiedy to w sierpniu tytuł miał swoją globalną premierę.

“Hunting Clash odnotował w ubiegłym roku znaczący sukces. Otwarcie drugiego tytułu na taką skalę jest wyjątkowym osiągnięciem w naszej branży, w której niewielu deweloperów może pochwalić się sukcesem bliźniaczego produktu” – ocenia prezes Ten Square Games Maciej Zużałek.

Najstarszy tytuł grupy, gra Let’s Fish, zaliczył rok z płatnościami na poziomie 14,5 mln zł względem 16,5 mln zł w roku poprzednim. Gra ta w wersji przeglądarkowej jest już na rynku przeszło 10 lat.

Kolejna gra, Wild Hunt, wygenerowała w 2021 roku płatności na poziomie 13,1 mln zł i były one niższe o 15 proc. niż w (rekordowym) roku 2020. Gra ta nie była w zeszłym roku wspierana wydatkami na marketing po raz pierwszy od swojej premiery, a dodatkowo musi się teraz liczyć z istnieniem zdecydowanie nowocześniejszej pod względem technologicznym i projektowym konkurencyjnej gry – Hunting Clash.

Nową grupę produktów stanowi portfolio gier produkowanych przez przejętą w trzecim kwartale 2021 roku spółkę Rortos. Gry te charakteryzują się stabilnym poziomem przychodów – za 6 miesięcy 2021 roku wygenerowały płatności rzędu 14,1 mln zł. Główny potencjał wzrostowy dla produktów Rortos zarząd widzi przede wszystkim w modyfikowanej obecnie grze Airline Commander oraz w nowych grach, z których pierwsza – Wings of Heroes – znajduje się obecnie w fazie otwartych testów.

Aby dywersyfikować oferowane portfolio, Ten Square Games koncentruje się na rozbudowie sieci studiów w Polsce i Europie. W 2021 roku do grupy dołączył włoski Rortos, wydawca mobilnych symulatorów lotu. Z kolei ogłoszona w marcu 2022 roku transakcja przejęcia udziałów w spółce Gamesture otwiera przed Ten Square Games nowe możliwości w niezwykle popularnym segmencie RPG.

“Ubiegły rok był czasem wzmożonych działań na froncie nowych gier. W efekcie mamy w produkcji pięć tytułów, podpartych naszym dotychczasowym know-how. Dwa z nich, Undead Clash oraz Magical District, są obecnie testowane na rynku amerykańskim. Kolejny tytuł, będący debiutem w segmencie gier sportowych, znajduje się na zaawansowanym etapie przed soft-launchem, zaś jeden z dwóch projektów warszawskiego studia ma na celu ugruntowanie pozycji TSG wśród tytułów wędkarskich. Nowa gra autorstwa Rortos pozwoli zaś zająć Ten Square Games wygodne miejsce w nowym i pełnym potencjału segmencie symulatorów lotu” – powiedział Wojciech Gattner, Chief of Product Strategy w Ten Square Games.

Poniżej przedstawiamy wyniki Ten Square Games w czwartym kwartale 2021 roku według wyliczeń PAP Biznes oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes. Dane w mln zł.

4Q2021 wyniki kons. różnica rdr kdk YTD 2021 rdr
Przychody 147,0 169,5 -13,2% 9,5% -0,7% 634,0 9,7%
EBITDA skoryg. 67,4 65,5 2,9% -13,1% 23,0% 234,2 3,4%
EBIT 40,4 50,4 -19,9% 5,4% 29,5% 166,2 -3,3%
zysk netto j.d. 30,4 46,4 -34,5% -4,5% 22,7% 141,3 -6,8%
marża EBITDA skoryg. 45,8% 38,9% 6,95 -11,93 8,82 36,94% -2,22
marża EBIT 27,5% 29,8% -2,30 -1,06 6,40 26,21% -3,50
marża netto 20,7% 27,4% -6,73 -3,03 3,94 22,29% -3,93

pr/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOburzony Jakimowicz pokazuje paragon na Instagramie
Następny artykułMŚ 2022: Al Rihla oficjalną piłką turnieju w Katarze