Ten Square Games wypracował w czwartym kwartale 2021 roku 30,4 mln zł zysku netto, o 4,5 proc. mniej rdr oraz 67,4 mln zł skorygowanej EBITDA (spadek 13,1 proc.) – wynika z wyliczeń PAP Biznes na podstawie raportu rocznego spółki. Konsensus zakładał 46,4 mln zł zysku netto i 65,5 mln zł skorygowanej EBITDA.
Przychody Ten Square Games wyniosły w czwartym kwartale 147 mln zł. To o 13,2 proc. poniżej konsensusu PAP Biznes oraz 9,5 proc. więcej rok do roku.
W 2021 roku Ten Square Games zanotowała blisko 650 mln zł płatności w grach, tj. o prawie 4 proc. więcej niż w bardzo sprzyjającym pod względem warunków rynkowych roku 2020.
Udział płatności z gier Fishing Clash i Hunting Clash w skonsolidowanych wynikach grupy wyniósł odpowiednio 74 proc. i 18 proc.
Skorygowana EBITDA wzrosła w 2021 roku o 2 proc., osiągając poziom 234 mln zł. Zysk netto wyniósł 141 mln zł i był o niespełna 7 proc. niższy niż w roku poprzednim, na co wpływ miały m.in. odroczone przychody w grach w trzecim i czwartym kwartale 2021 roku.
Płatności w grze Fishing Clash wyniosły w 2021 roku 482,9 mln zł i spadły o 14 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.
W zeszłym roku płatności z gry Hunting Clash wyniosły 115,8 mln zł wobec 16,1 mln zł w roku 2020, kiedy to w sierpniu tytuł miał swoją globalną premierę.
“Hunting Clash odnotował w ubiegłym roku znaczący sukces. Otwarcie drugiego tytułu na taką skalę jest wyjątkowym osiągnięciem w naszej branży, w której niewielu deweloperów może pochwalić się sukcesem bliźniaczego produktu” – ocenia prezes Ten Square Games Maciej Zużałek.
Najstarszy tytuł grupy, gra Let’s Fish, zaliczył rok z płatnościami na poziomie 14,5 mln zł względem 16,5 mln zł w roku poprzednim. Gra ta w wersji przeglądarkowej jest już na rynku przeszło 10 lat.
Kolejna gra, Wild Hunt, wygenerowała w 2021 roku płatności na poziomie 13,1 mln zł i były one niższe o 15 proc. niż w (rekordowym) roku 2020. Gra ta nie była w zeszłym roku wspierana wydatkami na marketing po raz pierwszy od swojej premiery, a dodatkowo musi się teraz liczyć z istnieniem zdecydowanie nowocześniejszej pod względem technologicznym i projektowym konkurencyjnej gry – Hunting Clash.
Nową grupę produktów stanowi portfolio gier produkowanych przez przejętą w trzecim kwartale 2021 roku spółkę Rortos. Gry te charakteryzują się stabilnym poziomem przychodów – za 6 miesięcy 2021 roku wygenerowały płatności rzędu 14,1 mln zł. Główny potencjał wzrostowy dla produktów Rortos zarząd widzi przede wszystkim w modyfikowanej obecnie grze Airline Commander oraz w nowych grach, z których pierwsza – Wings of Heroes – znajduje się obecnie w fazie otwartych testów.
Aby dywersyfikować oferowane portfolio, Ten Square Games koncentruje się na rozbudowie sieci studiów w Polsce i Europie. W 2021 roku do grupy dołączył włoski Rortos, wydawca mobilnych symulatorów lotu. Z kolei ogłoszona w marcu 2022 roku transakcja przejęcia udziałów w spółce Gamesture otwiera przed Ten Square Games nowe możliwości w niezwykle popularnym segmencie RPG.
“Ubiegły rok był czasem wzmożonych działań na froncie nowych gier. W efekcie mamy w produkcji pięć tytułów, podpartych naszym dotychczasowym know-how. Dwa z nich, Undead Clash oraz Magical District, są obecnie testowane na rynku amerykańskim. Kolejny tytuł, będący debiutem w segmencie gier sportowych, znajduje się na zaawansowanym etapie przed soft-launchem, zaś jeden z dwóch projektów warszawskiego studia ma na celu ugruntowanie pozycji TSG wśród tytułów wędkarskich. Nowa gra autorstwa Rortos pozwoli zaś zająć Ten Square Games wygodne miejsce w nowym i pełnym potencjału segmencie symulatorów lotu” – powiedział Wojciech Gattner, Chief of Product Strategy w Ten Square Games.
Poniżej przedstawiamy wyniki Ten Square Games w czwartym kwartale 2021 roku według wyliczeń PAP Biznes oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes. Dane w mln zł.
4Q2021 | wyniki | kons. | różnica | rdr | kdk | YTD 2021 | rdr |
Przychody | 147,0 | 169,5 | -13,2% | 9,5% | -0,7% | 634,0 | 9,7% |
EBITDA skoryg. | 67,4 | 65,5 | 2,9% | -13,1% | 23,0% | 234,2 | 3,4% |
EBIT | 40,4 | 50,4 | -19,9% | 5,4% | 29,5% | 166,2 | -3,3% |
zysk netto j.d. | 30,4 | 46,4 | -34,5% | -4,5% | 22,7% | 141,3 | -6,8% |
marża EBITDA skoryg. | 45,8% | 38,9% | 6,95 | -11,93 | 8,82 | 36,94% | -2,22 |
marża EBIT | 27,5% | 29,8% | -2,30 | -1,06 | 6,40 | 26,21% | -3,50 |
marża netto | 20,7% | 27,4% | -6,73 | -3,03 | 3,94 | 22,29% | -3,93 |
pr/ asa/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS