A A+ A++

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej prowadzi program dofinansowań do zakupu pojazdów bezemisyjnych “Mój elektryk”. Interia dowiedziała się, ile napłynęło wniosków do NFOŚiGW i ile wypłacono już dofinansowań.

Jak informuje NFOŚiGW, wnioski o dofinansowanie na zakup oraz leasing pojazdów elektrycznych lub zasilanych wodorem można składać do 30 września 2025 roku, chyba, że wcześniej dojdzie do wyczerpania środków przeznaczonych na wybrany program.

Z dopłat skorzystać mogą zarówno osoby fizyczne, przedsiębiorcy, spółdzielnie, związki wyznaniowe czy fundacje, a od listopada 2022 roku możliwe jest także skorzystanie z opcji dopłaty do leasingu.

Celem programu “Mój elektryk” jest zakup lub leasing fabrycznie nowego i nie zarejestrowanego wcześniej pojazdu bezemisyjnego. NFOŚiGW dopuszcza też pojazdy zakupione i zarejestrowane przez dealera samochodowego, importera lub firmę leasingową, ale przebieg nie może być wyższy niż 50 km.

“Mój elektryk” dla zwykłego Kowalskiego

“Mój elektryk” dla osób fizycznych to oferta dla zwykłego Kowalskiego. Program, który wystartował 12 lipca 2021 roku, dotyczy dofinansowania auta zeroemisyjnego kategorii M1, a więc samochodu osobowego mogącego przewieźć do 9 osób wraz z kierowcą, którego dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 tony.

Jak informuje NFOŚiGW, do 29 marca 2022 roku wpłynęły 2142 takie wnioski na łączną kwotę 44 865 000 zł, z czego od posiadaczy Karty Dużej Rodziny (KDR) było 570 wniosków na kwotę 15 390 000 zł.

Jak na razie 525 wnioskodawcom wypłacono 11 361 750 zł, a kolejnych 150 wnioskodawców oczekuje na wypłatę dotacji w wysokości 3 291 000 zł.

Program “Mój elektryk”: ile firm wystąpiło z wnioskami o dofinansowanie?

Dla przedsiębiorców i innych podmiotów (m.in. instytucje, jednostki sektora finansów publicznych, stowarzyszenia, fundacje, rolnicy indywidualni, związki wyznaniowe) od 22 listopada 2022 roku możliwe jest uzyskanie dopłat dla samochodów kategorii M1, N1 (lekkie auta użytkowe z DMC do 3,5 tony) oraz pojazdów kategorii L1e, L2e, L3e, L4e, L5e, L6e, L7e (m.in. motorowery dwukołowe, trójkołowce i czterokołowce).

Oczywiście mowa tutaj wyłącznie o pojazdach bezemisyjnych wykorzystujących do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania, lub energię elektryczną wytworzoną z wodoru w zainstalowanych w nich ogniwach paliwowych.

W przypadku programu “Mój elektryk” dla podmiotów innych niż osoby fizyczne napłynęło 431 wniosków z dofinansowaniem zakupu pojazdów kategorii M1 na kwotę 10 985 250 zł oraz 37 wniosków dla pojazdów kategorii N1 na kwotę 1 820 103,76 zł.

Jednak, jak zaznaczają pracownicy NFOSiGW, wspomniane dokumenty są obecni … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDietetyk radzi: Chudnij bezpiecznie i bez efektu jo-jo
Następny artykułOleśnica dopingowała Polskę w Chorzowie!