A A+ A++

Tor w Lesie Ardeńskim był gospodarzem pierwszego europejskiego wyścigu WEC w maju 2012 roku i jest jednym z dwóch obiektów, które były obecne w kalendarzu w każdym sezonie przez ostatnie dziesięć lat, drugim jest Le Mans. Ponadto, po raz pierwszy od 2019 roku TotalEnergies 6 Hours of Spa-Francorchamps powraca na swoje miejsce w harmonogramie jako ostateczna próba generalna dla zespołów i kierowców przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans w czerwcu.

W najwyższej kategorii ponownie pojawią się cztery samochody, przy czym zwycięzcy wyścigu 1000 Miles of Sebring – Alpine i dwa samochody Toyota Gazoo Racing GR010 będą miały niezmienione składy w stosunku do rundy otwierającej mistrzostwa.

W aucie nr 708 Glickenhaus Racing 007 LMH, Brazylijczyk „Pipo” Derani zastąpi Amerykanina Ryana Brisco’e, dołączając do Oliviera Pla i Romaina Dumasa.

W klasie LMP2 w drugiej odsłonie sezonu wystartuje 15 samochodów, a wśród 45 kierowców, którzy ścigali się w marcu w Stanach Zjednoczonych, nastąpiły trzy zmiany.

Brytyjczyk Alex Lynn połączy siły ze zwycięzcami klasy 1000 Miles of Sebring Oliverem Jarvisem i Joshuą Piersonem w samochodzie nr 23 United Autosports, zastępując Paula Di Restę.

Triumfatoor Rolex 24 at Daytona z 2014 i zwycięzca 24 godzin Le Mans LMGTE Pro z sezonu 2016, Sebastien Bourdais, dołączy do Nico Mullera i Ryana Cullena w samochodzie nr 10 Vector Sport Oreca. Francuski kierowca zajmie miejsce Mike’a Rockenfellera.

Alex Brundle powraca do zespołu Inter Europol Competition w miejsce Fabio Scherera, dołączając do Jakuba Śmiechowskiego i Estebana Gutierreza w Orece 07-Gibson nr 34.

W stawce oczywiście nie zabraknie ekipy Prema Orlen Team z Robertem Kubicą, Louisem Deletrazem i Lorenzo Colombo.

Lista zgłoszeń

W LMGTE Pro zmierzą się Chevrolet, Ferrari i Porsche. Niemiecki producent po podwójnym podium na Florydzie chce powiększyć swoją przewagę w mistrzostwach świata w klasyfikacji zespołowej.

Składy wszystkich pięciu samochodów pozostały niezmienione w stosunku do wyścigu otwierającego sezon.

Zwycięzca 1000 Miles of Sebring – Kevin Estre, zasiadający w Porsche 911 RSR – 19 nr 92, wygrał na torze Spa-Francorchamps w 2020 roku z kolegą z zespołu Michaelem Christensenem oraz w 2021 roku z Neelem Janim i będzie liczył na powtórzenie zwycięstwa w obecnym sezonie.

Stawka LMGTE AM powiększyła się do 13 samochodów dzięki powrotowi GR Racing Porsche 911 RSR-19 w składzie Mike Wainwright, Riccardo Pera i Ben Barker.

Belg Jan Heylen, wraz z Amerykanami Patrickiem Lindseyem i Fredem Poordadem, wystartuje w swoich domowych zawodach zasiadając w Porsche nr 88 Dempsey-Proton Racing.

W pozostałych jedenastu autach składy nie uległy zmianie.

Weekend TotalEnergies 6 Hours of Spa-Francorchamps rozpocznie się w czwartek piątego maja, kwalifikacje zaplanowano na szóstego maja, a drugi wyścig sezonu FIA World Endurance Championship odbędzie się w sobotę siódmego maja.

Czytaj również:

 

akcje

komentarze

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKiermasz Wielkanocny w Lewinie Brzeskim – zaproszenie dla wystawców
Następny artykułKoronawirus w Polsce. Ponad 6,6 tys. nowych zakażeń, w tym 420 w Łódzkiem [RAPORT]