A A+ A++

W dniu 23 marca 2022 r dwie mieszkanki powiatu ostrowieckiego padły ofiarą oszustwa za pomocą kodu BLIK.

 -Z relacji 40-latki wynikało, że na jej konto społecznościowe nieznany sprawca dokonał włamania, po czym do jej znajomych wysłał prośbę o pożyczkę pieniędzy –mówi podkomisarz Ewelina Wrzesień, oficer prasowy KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim. Niestety, dwie znajome kobiety dały wiarę oszustowi i przesłały mu kod BLIK. Każda z kobiet myśląc, że pomagają swojej koleżance straciła po 1.000 złotych.

Cyberprzestępcy działają w ten sposób, że włamują się na konto ofiary na portalu społecznościowym, a następnie wysyłają za pomocą komunikatora do jej znajomych informację z prośbą o pożyczenie pieniędzy, tłumacząc się nagłą potrzebą. Następnie proszą swoją ofiarę o podanie kodu BLIK, dzięki któremu mogą wypłacić pieniądze z bankomatu. Niczego nieświadoma ofiara jest przekonana, że pożyczyła pieniądze swojemu znajomemu.

Policjanci apelują, by zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnić się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa. Warto osobiście spotkać się ze znajomym lub zadzwonić i porozmawiać, czy naprawdę potrzebne są mu pieniądze. Pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy zmieniajmy je. Nie otwierajmy też maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników.

Print Friendly, PDF & Email
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAudi wbiło się w ścianę galerii handlowej. Kierowca miał 2 promile
Następny artykułDom na wiosnę. Jak dbać o okna i drzwi?