Scrambler wydawał się naturalną konsekwencją rozwoju oferty indyjskiego producenta. Mianem scramblerów można by zasadniczo określić większość produkowanych przez lata motocykli Royala Enfielda – w końcu ich zadaniem było często pokonywanie kamienistych dróg. Niemniej Scram to pierwszy lifestylowy motocykl tej marki, mieszczący się w kategorii “scrambler”.
Kiedy w sieci po raz pierwszy pojawiły się informacje na temat tego motocykla, wielu dziennikarzy sugerowało, że producent może zastosować w nim dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 650 cm3. Niestety, wygląda na to, że taką opcję producent zostawił sobie na bliżej nieokreśloną przyszłość.
Scram 411 napędzany jest zatem tym samym 24-konnym singlem, który pracuje w modelu Himalayan. Poza symboliczną mocą, która utrudnia tranzytowe przeloty autostradą trudno jednak tej jednostce coś zarzucić – przyjemnie brzmi i całkiem sprawnie napędza lekki motocykl, pod warunkiem jednak, że kierowca podróżuje sam.
W modelu Scram wysokość siedzenia odrobinę obniżono – z 800 do do 795 mm. Z przodu 21-calowe koło zastąpiono 19-calowym, na szczęście oba pozostały szprychowe, co nadaje motocyklowi fajnego charakteru retro. Scram 411 wydaje się rasowym scramblerem – mogą na to wskazywać skoki zawieszenia: 190 mm z przodu i 180 mm z tyłu. Tylny monoshock ma możliwość regulacji napięcia wstępnego sprężyny.
Scram oferowany jest w znacznie większej liczbie malowań, które podkreślają jego lifestylowy charakter. Z przodu dominuje okrągły reflektor, zaś cyfrowo-analogowy panel instrumentów przejęto z Meteora. Po bokach umieszczono coś w rodzaju pól numerowych, które wydają się mieć funkcję wyłącznie dekoracyjną, mogą ewentualnie służyć jako crash-pady. Kanapa, inaczej niż w Himalayanie jest jednoczęściowa.
Cena tego modelu w Polsce nie została jeszcze oficjalnie podana, ale wydaje się, że nie będzie mocno odbiegać od tej, którą trzeba zapłacić za model Himalayan – około 25 tys. zł.
Przeczytaj także: Royal Enfield Himalayan.
zobacz galerię
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS