Zakończyły się prace związane z budową parkingu przy stacji kolejowej Katowice-Podlesie. Do dyspozycji podróżujących jest 51 bezpłatnych miejsc parkingowych, w tym 2 przygotowane z myślą o osobach niepełnosprawnych.
Z parkingu już korzystają mieszkańcy!
Dotychczas, osoby chcące przesiąść się do pociągu, pozostawiały samochód na dzikim parkingu, znajdującym się od strony ul. Uniczowskiej. Z kolei rowerzyści mogli korzystać z wiaty rowerowej, która powstała dzięki głosom mieszkańców w ramach budżetu obywatelskiego. Dlatego prezydent Marcin Krupa podjął decyzję, że miasto Katowice zrealizuje parking przy stacji kolejowej Katowice-Podlesie.
– Rozwiązanie to wpisuje się w naszą koncepcję zrównoważonego transportu – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. – Pasażerowie komunikacji publicznej oczekują dziś nie tylko nowoczesnych pojazdów, ale także komfortowych miejsc, w których mogą się przesiadać do środków transportu zbiorowego i czekać na kolejne połączenia. Takie warunki zapewniają dziś centra przesiadkowe Ligota, Brynów i Zawodzie. Na ten moment, nie było możliwości budowy centrum przesiadkowego w Podlesiu, stąd decyzja o budowie siłami własnymi MZUiM Katowice samego parkingu – dodaje prezydent.
Zakres inwestycji
W ramach inwestycji konieczne było przygotowanie i uporządkowanie terenu pod inwestycję, przełożenie kolidującego uzbrojenia podziemnego, wykonanie odwodnienia parkingu oraz jego doświetlenie. Wartość inwestycji zrealizowanej przez MZUiM Katowice to 250 tys. zł. Parking to czasowe rozwiązanie kwestii pozostawienia samochodów w okolicy stacji Katowice-Podlesie, która obsługuje lokalny ruch kolejowy m.in. z centrum Katowic. Docelowo powstanie tu specjalistyczna infrastruktura dostosowana do potrzeb centrów przesiadkowych, która została już zaprojektowana przez miasto. Jednak realizacja tej inwestycji będzie możliwa dopiero po zrealizowaniu przez PKP PLK S.A. przebudowy linii kolejowej.
Transport w Katowicach coraz bardziej komfortowy
Budowa parkingu przy stacji Katowice-Podlesie to kolejna z inwestycji mających na celu usprawnienie i uczynienie transportu bardziej komfortowym. Pierwszy katowicki Park&Ride – znajdujący się w Ligocie – otwarto pod koniec 2018 roku, a wartość tej inwestycji wyniosła 10 mln zł. Następny był Międzynarodowy Dworzec Autobusowy przy ul. Sądowej, który kosztował 66 mln zł. Z kolei w grudniu 2020 r. do tej listy dopisano centra przesiadkowe „Zawodzie” (wartość 95,2 mln zł) i Brynów (wartość 89,4 mln zł).
Centra przesiadkowe oraz parkingi to szereg korzyści dla mieszkańców i osób odwiedzających Katowice. Dzięki pozostawieniu tam samochodu i skorzystaniu z komunikacji zbiorowej, zmniejsza się natężenie ruchu w centrum miasta i można poruszać się zdecydowanie szybciej, nie tracąc czasu na stanie w korkach czy poszukiwanie miejsca parkingowego. Ponadto, jest to rozwiązanie przyjaźniejsze dla naszego portfela, a korzyści wpływają również na środowisko i jakość naszego życia. Korzystanie z transportu publicznego to mniej emitowanych do atmosfery spalin oraz zredukowany poziom hałasu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS