A A+ A++

Skoda 1100 OHC, czyli kultowy model wyścigowy z końca lat 50. XX wieku, był wówczas jednym z najnowocześniejszych aut tego typu. Początkowo zbudowano dwie sztuki z odkrytym nadwoziem. W 1959 roku powstały jeszcze dwa samochody typu coupe z zamkniętym nadwoziem z blachy aluminiowej. Lekka karoseria z dodatkiem włókna szklanego skrywała innowacyjny na tamte czasy układ napędowy i niezależne zawieszenie. Co ciekawe, pojazd miał być przeznaczony m.in. do uczestnictwa w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, jednak finalnie występ nie doszedł do skutku.

Charakterystykę samochodu można było dostosować do konkretnego toru wyścigowego. Dwuosobowa Skoda 1100 OHC z aluminiową karoseria (555 kg), osiągała prędkość maksymalną do około 200 km/h. Do konstrukcji auta wykorzystano lekką, ale sztywną ramę kratownicową z cienkościennych rur. Wolnossący czterocylindrowy silnik rzędowy został umieszczony za przednią osią i wraz z zespołem montażowym, składającym się z mechanizmu różnicowego tylnej osi i pięciobiegowej skrzyni biegów, osiągnął niemal idealny rozkład masy.


Skoda 1100 OHC

/

Skoda


czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPoruszające słowa Zinczenki: Będziemy gryźć ziemię za Ukrainę!
Następny artykułZnów o alei wierzbowo-lipowej. Do podobnych inwestycji miała zachęcać Komisja Europejska