– Wspólny krajobraz jest zbyt cenny. Musimy o niego zadbać – mówi Mateusz Handel, zastępca burmistrza Mikołowa. Miasto, jako jedno z niewielu na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, postanowiło stworzyć uchwałę krajobrazową. Ściśle też określono, jakie reklamy mogą być w mieście, jak mają wyglądać i gdzie można je montować. Zmiany są wprowadzane stopniowo, ale władze Mikołowa podkreślają, że zamierzają być w tym konsekwentne. I zanim zaczną wymagać zmian dokładnie zinwentaryzują wszystkie reklamy w mieście.,
Dlatego po Mikołowie jeździł naszpikowany elektroniką czarny samochód. – Samochód za pomocą kamer wykonuje pomiary, zaczytuje i inwentaryzuje stan obecny przestrzeni miejskiej. Ustandaryzowanie rozmiarów, kolorystyki i materiałów, z jakich wykonane powinny być nośniki reklamowe, ustalenie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury wprowadzi w naszym mieście większy ład – mówi Mateusz Handel.
Miasta Idei w Mikołowie
15 marca o godz. 17 odbędzie się debata na temat miejskiej estetyki. Rozmowa będzie transmitowana na katowice.wyborcza.pl oraz na fanpage’u “Gazety Wyborczej” w Katowicach w portalu Facebook. Naszymi gości będą: Mateusz Handel, zastępca burmistrza Mikołowa, dr Anna Adamus-Matuszyńska, ekspertka ds. PR i kreowania wizerunku miast z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, prof. Justyna Kucharczyk, prorektor Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, i Piotr Kuczera, prezydent Rybnika.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS