A A+ A++
Zachodzące zmiany klimatu nie pozostają bez wpływu na życie każdego z nas. Coraz częściej zmagamy się z negatywnymi konsekwencjami globalnego ocieplenia. Warto jednak podkreślić, że za taki stan rzeczy nie odpowiada wyłącznie intensywny rozwój przemysłu i zbyt duża emisja do atmosfery gazów cieplarnianych. Na klimat wpływają również nasze codzienne nawyki, związane m.in. podejściem do segregowania odpadów, nieracjonalnym korzystaniem z zasobów wody czy nadmierną konsumpcją. Dlatego konieczne jest podjęcie działań skierowanych do różnych grup wiekowych, które pozwolą na zbudowanie świadomości i wiedzy o ekologii. 
 
Jednym z nich jest konkurs na najlepszy materiał filmowy nt. zmian klimatu, skierowany do uczniów szkół ponadpodstawowych, w ramach kampanii „Nasz klimat”. Konkurs polega na przygotowaniu edukacyjnego materiału filmowego, w którym pojawi się odpowiedź przynajmniej na jedno z dwóch pytań:  
– W jaki sposób na co dzień możemy dbać o klimat?
– W jaki sposób edukować najbliższych o konieczności dbania o klimat

Kto może wziąć udział w konkursie?

Konkurs przeznaczony jest dla uczniów, którzy ukończyli już nauczanie podstawowe i kontynuują kształcenie w liceach, technikach, szkołach zawodowych czy branżowych. Jednym z założeń jest praca zespołowa, dlatego do udziału mogą zgłaszać się wyłącznie grupy uczniów, pochodzące z jednej klasy lub uczęszczające na spotkania kół zainteresowań w danej szkole. W obu przypadkach grupa nie powinna być mniejsza niż 5 osób.
Skierowanie konkursu do uczniów szkół ponadpodstawowych to jeden z elementów szerokich działań w ramach kampanii. Podjęliśmy decyzję, że formą konkursu będzie materiał filmowy, ponieważ najlepiej odpowiada on na współczesne trendy wśród młodzieży. Dodatkowo pozwoli to na maksymalne wykorzystanie kreatywności uczniów i pokazanie ich twórczych możliwości. Młodzi ludzie, którzy stoją na progu dorosłości, dzięki odpowiedniej edukacji i wiedzy o zmianach klimatycznych, mogą stać się motorem napędowym zmian, korzystnych dla środowiska naturalnego i naszej planety. Przygotowanie materiału filmowego będzie wymagało zaangażowania i poszerzenia wiedzy nt. działań ekologicznych. Wierzymy, że w niedalekiej przyszłości wpłynie to na podejmowanie przez nich inicjatyw, które pozwolą na przeciwdziałanie negatywnym zmianom klimatu. Serdecznie zapraszamy wszystkich uczniów do udziału w konkursie i prosimy nauczycieli o czynne wspieranie swoich podopiecznych.

Anna Moskwa, minister klimatu i środowiska

Atrakcyjne nagrody dla laureatów

Oceny zgłoszeń konkursowych dokona komisja złożona m.in. z przedstawicieli Ministerstwa Klimatu i Środowiska. W trakcie obrad członkowie komisji będę zwracać szczególną uwagę na cztery aspekty – zgodność pracy z tematyką konkursu, walory edukacyjne, kreatywność w przedstawieniu zagadnień konkursowych oraz estetykę obrazu. Tytuł laureata uzyskają trzy najwyżej ocenione prace.
 
W ramach konkursu zostały przewidziane atrakcyjne nagrody zarówno dla szkół, do których uczęszczają laureaci, jak i dla uczniów – autorów prac, a także nauczycieli prowadzących.
Nagrodą główną dla trzech szkół, z których będą pochodzić zwycięskie zgłoszenia, będą środki pieniężne, które zostaną przeznaczone na promowanie postaw proekologicznych w gronie uczniów. Mogą one posłużyć sfinansowaniu m.in. zakupu materiałów dydaktycznych, które będą wspierać nauczycieli podczas zajęć szkolnych, w trakcie spotkań kółek zainteresowań czy będą pomocne przy organizacji dodatkowych lekcji, a także spotkań inspiracyjnych o tematyce związanej z ochroną klimatu. Nagrodą w konkursie będzie również możliwość uczestnictwa szkoły, której przedstawiciele uzyskali w konkursie 1 miejsce, w lekcji w formule TEDx. Zajęcia poprowadzi znana influencerka/blogerka, która na co dzień przygotowuje i promuje treści o tematyce klimatycznej.
Nagrodzeni zostaną również uczniowie, których prace zostaną sklasyfikowane wśród trzech najlepszych w ramach konkursu. Każda z tych grup otrzyma specjalne upominki. W zależności od uzyskanego miejsca mogą to być np. gra planszowa i zestaw książek o tematyce ekologicznej oraz gadżety wytworzone z produktów pochodzących z recyklingu lub biodegradowalnych – np. pojemniki śniadaniowe, butelki na wodę.
 
Specjalne nagrody trafią również do nauczycieli, których podopieczni uzyskają jedno z pierwszych trzech miejsc w konkursie.
Klimat to nasze wspólne dobro, dlatego istotne jest podejmowanie wszelkich inicjatyw i działań, mających korzystny wpływ na środowisko. Każdy z nas może włączyć się w działania proekologiczne, a głos uczniów szkół ponadpodstawowych z pewnością będzie doskonałym początkiem działań, skierowanych również do innych grup.
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBezpłatna pomoc dla właścicieli ukraińskich zwierząt
Następny artykułKoronawirus. Spadek zakażeń w kraju. Nie zmarła żadna osoba