Hashtag to słowo lub wyrażenie, które poprzedzone jest znakiem „#”. Obecnie hashtagi stanowią ważne narzędzie marketingowe używane przez influencerów i marki po to, aby oznaczać konkretne produkty i usługi w celu łatwiejszego ich znalezienia. Pod jednym zdjęciem można umieścić maksymalnie 30 hashtagów, które powinny opisywać promowany przez Ciebie styl życia oraz wpisywać się w Twoje zdjęcie.
Według platformy marketingowej Later, post z hasztagami ma średnio o 12,6 % większe zaangażowanie, niż post bez hasztagów.
Hashtagi – ilość czy jakość?
Wszystko zależy od ilości obserwujących. Jeżeli dopiero zaczynasz z rozkręcaniem swojego konta w Social Mediach skup się na hashtagach unikatowych, sprecyzowanych pod konkretną grupę odbiorców i o podobnym zasięgu do twojego profilu. W tym przypadku też więcej znaczy lepiej, ponieważ zwiększasz szansę na znalezienie się na stronie głównej po swoim # co może przejawiać się w większej liczbie obiorców.
Zbanowane / zakazane hastagi
Ze względu na nadużycia i publikowanie kontrowersyjnych treści najczęściej dotyczących przemocy, nagości i alkoholu. Instagram posiada swój algorytm, który blokuje niektóre hashtagi. Powodem są publikowane pod takimi znacznikami treści niezgodne z regulaminem. Można się spodziewać, że zakazane hashtagi zawierają słowa dotyczące zakazanych treści. natomiast nie zawsze tak jest. Wiele zakazanych hashtagów wygląda całkiem niewinnie i jest spora szansa, że i ty ich używasz.
Powodem zbanowania takiego hashtagu, może być nie tylko wulgaryzm, spam, ale również słowa, które zostały zgłoszone przez użytkowników aplikacji. Pojawienie się zbanowanego hashtaga pod postem sprawia, że przestaje on być widoczny. Banowanie, czyli blokowanie hashtagów, to walka z fałszywymi kontami, a także spamem, który na Instagramie jest bardzo popularnym zjawiskiem. Co ciekawe, takich zablokowanych znaczników jest tam ponad 100 tysięcy i ta liczba z dnia na dzień ulega zmianie. Wśród zbanowanych hashtagów, możemy wyróżnić te, które zablokowane są na zawsze, oraz takie, których blokada jest tymczasowa.
Przykładowe zbanowane hastagi, których prawdopodobnie używasz, a są zbanowane:
#boho
#desk
#instababy
#newyearsday
#valentinesday
Jak sprawdzić czy hashtag jest zbanowany?
Najszybciej będzie wpisać konkretny hashtag w wyszukiwarkę Instagrama i jeśli pojawi się informacja: „Ostatnie posty z #tag są ukryte, ponieważ niektóre posty mogą nie przestrzegać Zasad społeczności Instagramu” oznacza, że ten hastag jest zbanowany.
Więcej zbanowanych hastagów znajdziesz: Zbanowane hastagi jesień 2021
Kampania viralowa z użyciem hastagagów
Przykładem kampani viralowej jest akcja hashtagowa Lay’s #DoUsAFlavor. Marka ogłosiła konkurs, w którym prosiła ludzi o głosowanie na ich ulubione smaki chipsów i wygranie miliona dolarów na zwycięski smak. Firma pozyskała w ten sposób popularnych influencerów do promocji akcji co pozwoliło na dotrcie do milionów osób, które śledzą celebrytów w social mediach.
Optymalne zasady:
- Optymalna ilość # pod zdjęciem to między 11 a 15.
- Stawiaj na unikalne hashtagi, które mają szansę na wypromowanie przez aplikacje jako kreatywne.
- Oznaczaj inne marki i osoby, aby mogli udostępnić to na swoich profilach.
- Używaj zróżnicowanych hashtagów. Zarówno tych ogólnych jak i bardziej szczegółowych np. jak pokazujesz zdjęcie jedzenia, użyj hashtagu „Burger”, „streetfood”, „foodlovers”, itd.
- Używaj # dopasowanych do Twojej branży i grupy produktów.
- Używaj hashtagów w relacjach i Instastories.
Nie polegaj tylko na hashtagach, aby się rozwijać i zwiększać zasięgi na swoich Social Mediach. Oczywiście są one bardzo ważne tak jak wisienka na torcie, natomiast potrzebują solidnej podstawy, aby przyniosły oczekiwany rezultat.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS