Nowy podmiot, który w połowie 2022 roku powstanie w wyniku planowanego wydzielenia z GSK jednostki Consumer Healthcare, będzie nosić nazwę Haleon. Nowa identyfikacja wizualna zostanie wprowadzona na ponad 100 rynkach na całym świecie, na których działa koncern.
Koncepcja nazwy
Koncepcja nazwy Haleon (wymowa: “Hay-Lee-On”) opiera się na połączeniu słów “Hale”, które jest staroangielskim słowem oznaczającym “w dobrym zdrowiu” oraz “Leon”, które kojarzy się ze słowem “siła”. Podział i debiut giełdowy nowej spółki planowane są w połowie 2022 roku.
– Zaprezentowanie światu Haleon stanowi kolejny krok w kierunku przekształcenia się w zupełnie nową, samodzielną organizację. Nazwa ta związana jest z naszym celem, jakim jest zapewnianie lepszego zdrowia każdego dnia i zdobycie statusu światowego lidera w obszarze ogólnodostępnych produktów leczniczych. Jesteśmy na dobrej drodze do wprowadzenia Haleon na rynek w połowie 2022 roku. Rozwój naszej działalności jest bardzo dynamiczny. Więcej informacji na ten temat planujemy przedstawić inwestorom i analitykom podczas spotkania Capital Markets Day, które odbędzie się pod koniec lutego. – powiedział Brian McNamara, CEO Haleon
- Zgodnie z informacjami przedstawionymi w ramach aktualizacji dla inwestorów GSK w czerwcu 2021, wydzielenie Consumer Healthcare nastąpi za zgodą akcjonariuszy w połowie 2022 roku w drodze podziału co najmniej 80% udziałów GSK na rzecz akcjonariuszy.
- Siedziba Haleon mieścić się będzie w Weybridge (Wielka Brytania). Oczekuje się, że uzyska notowania premium na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych oraz notowania ADR w Stanach Zjednoczonych.
- Otwarcie nowego kampusu w Weybridge zaplanowano na koniec 2024 roku. Będzie to zarazem nowa siedziba spółki oraz centrum badań i rozwoju oraz innowacji. Znajdzie się tutaj również nowoczesne Shopper Science Lab.
- W lipcu 2021 roku zarząd GSK potwierdził mianowanie Briana McNamary na prezesa nowej spółki, a w grudniu 2021 roku ogłoszono, że Sir Dave Lewis został mianowany przyszłym przewodniczącym zarządu w nowej spółce, która ma powstać w wyniku proponowanego wydzielenia Consumer Healthcare z GSK.
Utworzenie Haleon jest wynikiem serii inwestycji i strategicznych zmian w działalności GSK w zakresie ogólnodostępnych produktów leczniczych, jakich dokonano na przestrzeni ostatnich 8 lat (w tym integracji portfolio produktów z portfelem produktów konsumenckich firm Novartis i Pfizer). Obecnie jest to organizacja o zasięgu globalnym, generująca roczną sprzedaż na poziomie 10 miliardów funtów. Sprzedaż w roku obrotowym 2021 wyniosła 9,6 mld GBP, w tym marki zbyte/będące przedmiotem przeglądu; 9,5 mld GBP sprzedaży ciągłej.
– Haleon to efekt wielu lat ciężkiej pracy wielu wybitnych ludzi, których celem było stworzenie nowej firmy zajmującej się wyłącznie codziennym zdrowiem. (…) Dzięki wejściu na giełdę uwolni znaczącą wartość dla akcjonariuszy GSK. – dodała Emma Walmsley, CEO GSK.
Obecnie Dyrektorem Generalnym GSK Consumer Healthcare Polska jest Sławomir Szymankiewicz, a Dyrektorem Generalnym na region Europy Środkowo-Wschodniej została Justyna Ciepka, która w styczniu dołączyła do GSK Consumer Healthcare, obejmując kierownictwo nad CEE Business Unit.
Źródło: materiały spółki
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS