Lubicz, Westerplatte, Basztowa i Pawia – skrzyżowanie tych ulic, tuż przy Galerii Krakowskiej i Dworcu Głównym zostało zaprojektowane tak, by usprawnić ruch pojazdów. W konsekwencji, aby przejść z jednej strony ulicy na drugą, trzeba nadłożyć kilkaset metrów i skorzystać z podziemnych przejść dla pieszych.
Krzysztof Kwarciak ze stowarzyszenia “Ulepszamy Kraków” podaje przykład: – Jeśli wysiadamy z tramwaju na ul. Westerplatte i chcemy przejść na przystanek na ul. Lubicz (druga strona ulicy), musimy zejść długimi i stromymi schodami, przejść kilkadziesiąt metrów korytarzem, skręcić w główny tunel i pokonać ok. 50 schodków. Całe skrzyżowanie stało się skomplikowanym labiryntem, zwłaszcza dla osób starszych, z niepełnosprawnościami. Obecny układ drogowy bardzo utrudnia choćby przesiadkę z jednej linii na drugą.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS