A A+ A++

Użytkownicy komputerów Apple zgłosili, że Zoom utrzymuje włączony mikrofon nawet po zakończeniu rozmowy. Wystarczy że mamy aplikację uruchomioną w tle.


Zoom nie wyłącza mikrofonu na Macu / Fot. Materiały producenta

Problem dotyczy aplikacji Zoom przeznaczonej na MacBooki z systemem macOS Monterey.

Sprawdź: Koparka kryptowalut

Jak to możliwe, że użytkownicy odkryli ten problem? Ponieważ Apple stara się w ostatnich miesiącach zwiększać działania mające na celu ochronę prywatności. I tak, producent iPhone’ów i MacBooków wdrożył wizualną wskazówkę w oprogramowaniu, która ostrzega, gdy aplikacja lub urządzenie uzyskuje dostęp do mikrofonu czy kamery. Wizualne alerty pojawiają się na pasku menu jako pomarańczowa kropka, gdy używany jest mikrofon, albo zielona kropka, gdy jest to aparat.

Zobacz również:

Po wydaniu systemu macOS Monterey pod koniec zeszłego roku, użytkownicy Zooma szybko zauważyli problem i wyrazili swoje obawy w serwisie Zoom Community. To skłoniło dostawcę Zooma do wydania odpowiedniej aktualizacji pod koniec grudnia, która miała usunąć ten problem.

I teraz robi się ciekawie. Informacje o wydaniu aktualizacji mówią, że wersja Zoom 5.9.1 (3506) “rozwiązała problem dotyczący wyzwalania wskaźnika mikrofonu, gdy nie uczestniczysz w spotkaniu na macOS Monterey”. Wydaje się jednak, że poprawka nie została w praktyce wdrożona, bo użytkownicy nadal widzą pomarańczową kropkę.

Użytkownicy skarżą się, że problem nadal występuje. Jeden z nich napisał: “Najnowsza aktualizacja nie rozwiązała problemu. Właśnie ponownie zauważyłem pomarańczową kropkę, a aplikacja Timing.app sugeruje mi, że byłem na 2-godzinnej rozmowie na Zoom, mimo że już dawno nie brałem udziału w spotkaniu”.

Rzecznik Zoom poinformował, że firma analizuje problem. Na razie jednak nie ma oficjalnego komentarza.

Zobacz: Aplikacja Kwarantanna domowa

Obecnie, gdy więcej osób pracuje w domu, wielu użytkowników ma stale uruchomioną aplikację Zoom. Ta działa w tle, aby można było wygodnie odbierać połączenia. W świetle obecnych doniesień warto jednak otwierać aplikację wtedy, gdy jej potrzebujemy, i całkowicie zamykać, gdy nie jesteśmy już na callu. Warto robić to także na Windows. System nie ma tego typu powiadomień, ale nie można założyć, że problem dotyczy tylko macOS.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLara Gut-Behrami mistrzynią olimpijską w supergigancie
Następny artykułKowal: Mam wrażenie, że najbliższe dni będą decydujące