Dying Light 2 to zdecydowanie jedna z najlepszych gier tego roku. Produkcja zaskakuje fabułą i grywalnością, a przy okazji czerpie pełnymi garściami z najnowszych technologii Nvidii i AMD… a przynajmniej tak to wygląda w teorii.
Dying Light 2 zaskakuje szczególnie pod względem oprawy wizualnej. Produkcja oferuje technikę śledzenia promieni w czasie rzeczywistym (Ray Tracing), a przy tym obsługuje dwie konkurencyjne technologie skalowania obrazu – Nvidia DLSS (Deep Learning Super Sampling) i AMD FSR (FidelityFX Super Resolution). Pierwsza działa tylko na kartach Nvidii, z drugiej mogą korzystać posiadacze modeli AMD, Nvidii, a nawet Intela.
Jak pewnie wiecie, niedawno Wojtek miał okazję sprawdzić, jak obydwie technologie sprawują się w praktyce. Szybko wyszło na jaw, że technologia Nvidii zapewnia lepszą jakość obrazu (co miało być wynikiem wykorzystania w kartach Nvidii dedykowanych jednostek odpowiedzialnych za skalowanie). Jeśli nie mieliście okazji, koniecznie zerknijcie do artykułu.
Okazuje się, że temat nie jest taki prosty jakby mogło się wydawać, bo pojawiają się wątpliwości co do uczciwości polskich programistów.
Techland celowo pogorszył działanie technologii AMD w Dying Light 2
Niedawno do tematu odniósł się TheHybred (były programista Ubisoftu) – według niego, Techland miał celowo pogorszyć działanie technologii AMD FSR w Dying Light 2.
Ta gra jest tytułem sponsorowanym przez Nvidię, więc FSR brakuje ustawień ultra jakości, a także ma najniższą wartość ostrości, jak to tylko możliwe, aby technologia wyglądała źle.
Serwis DSO Gaming sprawdził, czy te doniesienia mogą być prawdziwe. W tym celu wykorzystał „sztuczkę” i wymusił działanie AMD FSR w trybie Ultra Quality (domyślnie niedostępnym w grze). Testy przeprowadzono na karcie GeForce RTX 3080.
Porównanie jakosci obrazu w trybach: AMD FSR Quality (po lewej), Nvidia DLSS (po środku) i AMD FSR Ultra Quality (po prawej)
Porównanie jakosci obrazu w trybach: AMD FSR Quality (po lewej), Nvidia DLSS (po środku) i AMD FSR Ultra Quality (po prawej)
Szybkie porównanie pokazuje, że obraz w trybie FSR Ultra Quality rzeczywiście wygląda lepiej niż przy FSR Quality i DLSS Quality.
Problem jednak w tym, że gra w takim trybie działa wyraźnie wolniej niż przy FSR Quality i DLSS Quality (ale nadal dużo szybciej niż przy braku skalowania z natywną rozdzielczością 4K).
Niestety, w takiej sytuacji tracą gracze, którym w sztuczny sposób ogranicza się wrażenia z gry. Takiego samego zdania jest TheHybred:
AMD musi przestać zabraniać twórcom włączania DLSS do ich sponsorowanych tytułów, a Nvidia nie powinna celowo próbować, by ich technologia wyglądała gorzej, niż jest w rzeczywistości, bo po prostu tracą na tym gracze i nikt nie daje się nabrać na te sztuczki.
A jakie Wy macie zdanie na ten temat? Techland miał prawo pogorszyć działanie technologii AMD FSR w Dying Light 2?
Źródło: DSO Gaming
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS